اخبار روز

ماجرای چمدان‌های ۳ میلیونی حجاج چیست؟/ جزئیات خبر به همراه فیلم

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن فردی عرب زبان با نشان دادن محتویات یک چمدان مدعی شده است که این چمدان و محتویات آن از سوی دولت عربستان به همه حجاج هدیه داده شده است.

خبری منتشر شده است که ادعا می‌کند مسئولان سازمان اوقاف بابت هدیه رایگانی که از سوی عربستان به شهروندان ایرانی ارائه شده، ۳ میلیون تومان از حجاج را دریافت کرده‌اند.

این ادعا کاملاً جعلی و غیردقیق است، زیرا امور حج و حاجیان ارتباطی با سازمان اوقاف ندارد و این کارها در حوزه وظایف سازمان حج و زیارت قرار دارد.

نکته بعدی این است که هیچ سابقه ای از دادن چنین هدایایی به زائران ایرانی وجود ندارد. البته عربستان به زائران برخی از کشورهایی که با آنها رابطه خوبی دارد هدایایی می دهد و این هدایا معمولاً در ایام تشریق قابل خوردن است، اما تا به حال برای حجاج کشورمان چنین اتفاقی به جز یک بسته کیک رخ نداده است. ، شیر و لوازم بهداشتی یکبار مصرف. ضمناً در سئوال از زائران مختلف که اکنون در سرزمین وحی هستند، همگی اظهار داشتند که دادن چنین هدایایی یا درخواست پول از مسئولان کشورمان دروغ است.

اقلام داخل توشه نشان می دهد که کالا برای انجام مراسم حج است. زیرا در آن لباس احرام کیسه ای برای جمع آوری سنگ برای پرتاب سنگ و سایر ملزومات مناسک حج وجود دارد که نشان می دهد اگر چنین هدیه ای داده شده برای قبل از عید قربان بوده و با توجه به اینکه شخص او صحبت می کند. عربی می گوید: شنبه در میان حجاج توزیع می شود یعنی شنبه گذشته و اکنون حاجیان نیازی به آن ندارند.

پس از پیگیری‌های خبرنگاران، مشخص شد که این چمدان‌ها مخصوص حجاج عربستان سعودی بوده و به هیچ یک از حجاج کشورهای دیگر تعلق ندارد. بنابراین، خبری که مدعی شده بود سازمان اوقاف بابت این هدیه رایگان از حجاج پول دریافت کرده، کاملاً غلط و بی اساس است.

با توجه به این نکات، خبرگزاری فارس پیگیر پاسخ و واکنش سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امور حج و همچنین سازمان اوقاف به عنوان نهادی که در این خبر نامش برده شده است، می‌باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا