اخبار روز

ماجرای شکست همکاری استقلال و اسپانسر

مهدی هژبری معاون ارتباطات و رسانه باشگاه استقلال در گفت و گو با رسانه های رسمی باشگاه استقلال درباره موضوعات مختلف این باشگاه صحبت کرد.

شرح سخنان وی بدین شرح است:

ما در آستانه بازی با سپاهان هستیم و خوشبختانه استقلال دو بازی را برد.

آره. خوشبختانه با تلاش شبانه روزی آقای نکونام و همکارانشان در راس کادرفنی و البته همدلی و تلاش بازیکنان تا کنون دو برد ارزشمند و صراحتا آقای نکونام کسب کرده ایم. باید به خاطر تلاش های او تبریک گفت. با وجود مشکلاتی که با آن مواجه بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت و این مشکل ارزش نتایج بدست آمده را دوچندان کرد. انشاالله این موفقیت ها پیش از سپاهان ادامه داشته باشد و مدیرعامل محترم باشگاه برای برد در این بازی پاداش ویژه ای در نظر گرفته است.

در مورد اسپانسر باشگاه استقلال صحبت کنید. اخیراً مطالب مختلفی در این زمینه منتشر شده است.

در حوزه اسپانسرینگ، باشگاه استقلال دلالی را برای جذب سرمایه انتخاب کرد. این دلال که زیرمجموعه شرکت کاسکو است قصد داشت با استقلال قراردادی یک ساله ببندد اما با توجه به تجربه چند سال گذشته ترجیح دادیم این قرارداد را تا پایان 4 بازی اول امضا کنیم و سپس شرایط را تنظیم کنیم. بر این اساس قرارداد امضا می کنیم تا شرایط و پیشنهادات حمایتی را تمدید کنیم.

قرارداد اسپانسر چقدر است؟ حتی برای هر بازی رقم یک و نیم میلیارد پیشنهاد شده است.

نمی توانم مبلغ دقیقی را بگویم چون غیرحرفه ای است، اما می گویم قرارداد ما بین چهار تا شش برابر این مبلغ است. به عبارت دیگر، این قرارداد اسپانسری معلق است. مثلاً در بازی با ملوان پول بیشتری به دست آمد چون یک تبلیغ بیشتر داشتیم.

ماجرای اسپانسر ایرانسل چیست؟

اینطور نبود که ما اسپانسر پرسپولیس باشیم. ایرانسل در گذشته با استقلال تعامل داشت و پارسال ایرانسل و همراه اول برای کمک به ما و پرسپولیس به توافق رسیدند. البته ایرانسل به پرسپولیس کمک کرد اما ماجرای استقلال و جفت اول را همه می دانند و نیازی به توضیح بیشتر ندارد. خود ایرانسل دوست دارد همزمان اسپانسر هر دو باشگاه باشد. از آنجایی که هنوز چیزی قطعی نشده است، بهتر است بیشتر از این در مورد آن صحبت نکنیم. جالب است که بگوییم یک برند می خواست اسپانسر ما شود، اما تیم مقابل آنها را تهدید به کناره گیری کرد و به آنها گفت که کمپینی برای تحریم محصولاتشان راه اندازی می کنیم و این نوع رفتار بد مایه تاسف است.

در مورد اخبار این تیم هم بحث شد. آخرین نمونه مصدومیت سهرابیان بود.

ماجرای آرمین سهرابیان سوء تفاهمی بود که برای آقای نکونام ایجاد و برطرف شد. لازم به ذکر است که هیچ یک از پرسنل و مدیران باشگاه در تمرینات حاضر نمی شوند و اخباری که ذکر می کنید با یک جست و جوی ساده بر اساس خبرنگاری که اولین بار آن را منتشر کرده است پیدا می شود.

داستان جنگا را هم توضیح دهید. آیا این بازیکن باید به استقلال برود؟

اکثر مطالبی که در این رابطه منتشر می شود کذب محض است و فقط می خواهم بگویم که قطعاً هر بازیکنی فقط نظر سرمربی محترم را جذب می کند. بیایید در آینده در این مورد صحبت کنیم. منتظر محمد هم منتظر این خبر بود که در تمرینات شرکت کرده و خود آقای نکونام هم در آخرین نشست خبری از او تعریف و تمجید کردند و به دلیل محدودیت بودجه مجبور شدیم او را به مس رفسنجان قرض دهیم تا انشالله در فرصتی دیگر به او بپیوندیم تا استفاده کنیم. .

آیا نقل و انتقالات استقلال با شرایط موجود ادامه خواهد داشت؟

بله تا هشتم ادامه دارد شهریور زمان آن فرا رسیده است و ما از این فرصت استفاده می کنیم. هر چند سقف قرارداد مشکل بزرگی است اما با همکاری اعضای تیم انشالله این مشکل حل خواهد شد. برخی از بازیکنان استقلال به دلیل علاقه به پیراهن استقلال داوطلبانه با قطع درصدی از قرارداد خود موافقت کرده اند و از این بابت از آنها نهایت تشکر را داریم. دوستانی که جلساتی می گذارند و ادعاهای عجیبی می کنند: اگر در استقلال کارشان را درست انجام می دادند الان سقف قرارداد ما 100 میلیارد بیشتر می شد و البته در لیگ قهرمانان هم بودیم. البته این تنها مهارت آقایان نبود، زیرا مهارت دیگر آنها این بود که منتظر بمانند تا ما از آسیا بیرون بیاییم و بعد از بانک شهر وام بگیرند تا بدهی استراماچونی را پرداخت کنند. حالا می گویند ما برای استراماچونی پول دادیم. نه دوستان، شما وام گرفتید و هزار تومان درآمد نداشتید. تازه وام گرفتند و الان باید اقساط چند میلیاردی آن وام را بپردازیم. این هم هنری بود که باشگاه یک سال درآمد نداشت.

وضعیت خواسته های تیم چگونه است؟

اخیراً برخی از مطالبات را تسویه کردیم. تعدادی از بازیکنان بیش از 80 درصد دارند. متأسفانه فصل گذشته پرداخت ها متعادل نشد و یک بازیکن 20 درصد و بازیکن دیگر 100 درصد پول خود را دریافت کردند. در حال حاضر سعی می کنیم هر ماه به بازیکنان حقوق بدهیم. پاداش بازی با صنعت نفت را پرداختیم و قبل از بازی با سپاهان انشالله پاداش شکست معلوان را هم خواهیم داد.

بخشی از انتقادات ناشی از رعایت محدودیت بودجه توسط باشگاه استقلال است. این سوال پیش می آید که چرا تیم های دیگر به این مشکل رسیدگی نمی کنند.

اولاً چیزی وجود ندارد که بتواند تعهد ایجاد کند. دود این تعهد به ایجاد و انجام ندادن در نهایت به چشم خود باشگاه بلند خواهد شد و دیدیم و دیدیم که باعث انتقاد هواداران از برخی قراردادها در فصول گذشته و همچنین محرومیت استقلال از آسیا شده است. . نکته دیگر این است که اگر بخواهیم مثل باشگاه دیگری تعهدات را به سال آینده انتقال دهیم، باز هم برای سال آینده مشکل ایجاد می کنیم. نکته بعدی این است که حداقل با ثبت قرارداد باشگاهی که هواداران به آن علاقه مند هستند چیزی مشخص نیست و ظاهرا سقف آن رسیده است که البته من هم مانند بسیاری از هواداران اعتقادی ندارم زیرا می توان چیزهایی خارج از قرارداد باشد که نهادهای کنترل باید آن را بپذیرند و انتظار داشته باشند. و انتظار این است که حتماً اتفاق بیفتند.

در فضای مجازی انتقاداتی به عدم جذابیت بازیکنان مدنظر آقای نکونام به خصوص دو بازیکن فصل گذشته یعنی قیدی و محبی و اخیراً یاسین سلمانی وارد شده است. در این مورد توضیحاتی ارائه کنید.

تعدادی از بازیکنان مورد نظر آقای نکونام که قبل از آمدن آقای خطیر به تیم های دیگر از جمله محبی پیوسته اند. قائدی که شما گفتید کارش را با اتحاد کلبا تمام کرده بود و حتی در روزهای اول که آقای خطیر مدیرعامل شد، آقای نکونام در مصاحبه با رسانه ها گفت که کار قیدی تمام شده است و او به استقلال نمی آید، اما بدون عکس. از حضور وی در این باشگاه هنوز منتشر نشده است، باشگاه نامه ای به الشباب الاهلی در مورد قائدی ارسال کرد که در آن الشباب اعلام کرد که مایل است قیدی را در امارات متحده عربی نگه دارد. یعنی می خواهم بگویم این بازیکن قبل از ظهور آقای خطیر کارش را تمام کرده بود. در مورد سلمانی باید بگویم که این بازیکن در جلسه به ما گفت اولویتش خارج از کشور است. آنها در مذاکره با مدیر برنامه هایش بند قراردادی را طلب کردند که باشگاه نپذیرفت.

در نهایت، برخی از هواداران نگران تقاضای یاماگا هستند.

خوشبختانه دو ماه است که دستمزد این بازیکن به حسابش واریز شده است.

257 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا