اخبار روز سینما

ماجرای بازیگر شدن آتیلا پسیانی از کجا شروع شد؟


به گزارش شمانیوز: آتیلا پسیانی بازیگر تلویزیون ایران بود. امروز جمعه چهاردهم است مهر آتیلا پسیانی به دلیل بیماری شدید درگذشت. مرگ آتیلا پسیانی همه را شوکه کرد. بسیاری از بازیکنان به درگذشت آتیلا پسیانی واکنش نشان دادند. در زیر یک ویدیوی قدیمی در مورد بازیگر بودن را مشاهده می کنید آتیلا پسیانی می فهمی

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی متولد 1336 در تهران، دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا، فرزند جمیلا شیخی بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر و همسر فاطمه نقوی است.

مادرش مرحومه جمیله شیخی بازیگر سینما و تلویزیون بود. او دو فرزند پسر و یک دختر دارد و دخترش سیترا نیز بازیگر است.

بازیگری در تئاتر را از سال 1356 آغاز کرد و از سال 1357 با فیلم کوتاه «سوکوت و سلام» با «شاهرخ غیاشی» جلوی دوربین رفت و از سال 1360 با «افریت» با فرشید فلک نازی در سینما بازی کرد. “او شروع کرد.

آتیلا پسیانی پس از مدتی تحمل بیماری درگذشت. او سرطان داشت. در پی درگذشت این هنرمند سرشناس انجمن بازیگران خانه سینما اطلاعیه ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است: با اندوه و درد به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم، آتیلا پسیانی هنرمند ارزشمند و بی‌بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، متأسفانه پس از طی مراحلی طولانی و سخت دار فانی را وداع گفت. بیماری در خارج از کشور پیوند بی نهایت.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا