اخبار روز

بیش از 13 میلیون حساب تجاری شناسایی شد!/ کارتخوان فعال بدون پرونده مالیاتی نداریم

به نقل از شمانیوز، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اتصال برخی دستگاه‌های کارتخوان به فایل‌هایی که گفته می‌شود تراکنش‌های میلیاردی دارند، گفت: در حال حاضر تمامی دستگاه‌های کارتخوان فعال به پرونده مالیاتی متصل هستند. و هیچ پرونده معوقه ای نداریم.

وی افزود: همه موقعیت ها به پرونده های مالیاتی پیوست یا غیرفعال می شوند. سازمان امور مالیاتی دارای وب سرویسی است که اطلاعات این موارد را از بانک مرکزی دریافت می کند. بنابراین از اطلاعات بانک مرکزی در سازماندهی امور مالیاتی استفاده می شود.

رئیس مرکز آموزش و تحقیقات سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اگر خطایی در این زمینه وجود دارد احتمالاً مربوط به خطاهای داده ای است که از طریق این وب سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

وی گفت: در این میان ممکن است برخی از دستگاه های کارت خوانی که مربوط به مشاغل معاف از مالیات است استفاده کنند و به این ترتیب از پرداخت مالیات فرار کنند اما این مشکل کلی نیست. در حال حاضر بیش از 9 میلیون پست فعال داریم که در پرونده مالیاتی گنجانده شده است.

اقدام بعدی در خصوص برخی سوء استفاده های احتمالی از دستگاه های کارت خوان، هماهنگی با بانک مرکزی برای افزایش نظارت در این حوزه است چرا که در نهایت اطلاعات مربوط به این موضوع از بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی می رسد.

ملاحظات سازمان امور مالیاتی برای عدم تعیین تکلیف پوز اصناف خاص

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دستگاه های کارت خوان مربوط به واحدهای صنفی خاص به پرونده مالیاتی آنها متصل نشده اند اما در عین حال سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی اقدامی برای غیرفعال سازی آنها نکرده اند، گفت: ملاحظاتی وجود داشت. ملاحظاتی وجود داشت که اگر این دستگاه های POSE قطع شود، کار آن فعالان به کلی متوقف می شود. باید این گروه را رصد، تفکیک، طبقه بندی و سپس جدا کرد که قبلا انجام شده است. در واقع دلیل اصلی این بود که دستگاه های کارتخوانی که مربوط به ضروریات زندگی مردم است را قطع نکردیم.

شناسایی بیش از 13 میلیون حساب تجاری

وی با بیان اینکه با تعامل بانک مرکزی در حال شناسایی حساب های شخصی با کاربری تجاری بر اساس الگوریتم های مشخص هستیم، گفت: برای افرادی که دارای پرونده مالیاتی هستند، حساب شناسایی شده به پرونده مالیاتی متصل می شود و برای افرادی که دارای پرونده مالیاتی هستند. کسانی که پرونده ندارند پرونده مالیاتی تشکیل می شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره تعداد حساب های تجاری شناسایی شده گفت: در حال حاضر بیش از 13 میلیون حساب تجاری داریم.

ماجرای اخطار بدون توضیح در سامانه سازمان امور مالیاتی/ موضوع ارور کد 44 چیست؟

موحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر نمایش اخطار کد 44 به برخی مودیان هنگام ثبت اظهارنامه در سامانه، گفت: این کد مربوط به نقص ثبتی است. بنابراین به احتمال زیاد برخی از اطلاعات این افراد ناقص است، بنابراین باید آن را پر کنند و سپس می توانند اظهارنامه خود را ثبت کنند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا