اخبار روز

لیگ به کما رفته ایران و مقایسه آن با لیگ عربستان! + جزئیات

با وجود برگزاری چند بازی در لیگ عربستان، لیگ ایران همچنان در کما به سر می‌برد و هنوز مشخص نیست بازی های تیم‌های ایرانی دوباره از چ تاریخی شروع شود.

ایمان گودرزی، النصر پس از سفری پرماجرا به تهران و بازی مقابل پرسپولیس، روز جمعه در چارچوب رقابت های لیگ عربستان به مصاف الاهلی رفت و با نمایشی بسیار خوب موفق شد با نتیجه 4 بر 3 صدرنشین لیگ را شکست دهد. آنها روز شنبه نیز با الرائد بازی کردند، یعنی هم تیمی های رونالدو باید در هفت روز سه بار در لیگ و آسیا بازی می کردند. حالا همین چند خط بالا را با لیگ در کما رفته ایران مقایسه کنید.

از ابتدای لیگ از هفته پنجم تاکنون تنها چهار بازی برگزار شده و هفته ششم نیز به دلیل بازی های آسیایی لغو شد. عربستان سعودی هم در هانگژو تیم دارد، اما لیگ این کشور به طور منظم برگزار می شود و هیچ یک از قوانین عجیب و غریبی که در لیگ ایران اعمال می شود، مانع از برگزاری بازی ها در آنجا نمی شود. اما در ایران، لیگ برتر، مهم ترین مسابقات فوتبال کشور به دلیل تورنمنتی که نه در تقویم فیفا و نه در کنفدراسیون آسیایی نیست و مدال احتمالی آن برای کمیته المپیک جذابیت بیشتری دارد و نه چیز دیگر، تعطیل شده است! سازمان لیگ که به عنوان زیرمجموعه فدراسیون فوتبال قرار است حافظ منافع لیگ برتر باشد، عملا هیچ اختیاری از خود ندارد.

برای انجمن هم مشخص است که باشگاه ها اولویت آخر را دارند وگرنه می توانست تیم جوانی را به چین بفرستد تا لیگ آسیب بیشتری نبیند. به جز سه تیمی که در لیگ قهرمانان هستند، تیم های باقی مانده باید با این تعطیلات طولانی کنار بیایند. به عنوان مثال، استقلال باید تا بازگشت تیم امید صبر کند، یعنی فاصله بین دو بازی آنها می تواند 50 روز باشد. به استثنای ایران، تمامی لیگ های بزرگ آسیایی در حال حاضر با قدرت برگزار می شوند و تنها لیگ برتر ایران به دلیل بازی های آسیایی تعطیل است.

لیگ بیست و سوم نیز به دلیل جام ملت های آسیا تعطیل می شود و روزهای فیفا نیز در نظر گرفته می شود. برای تیم هایی که به دلیل بودجه محدود و قوانین دست و پاگیر تعلیق شده اند، هر یک از این تعطیلی ها سمی است و کیفیت بازی ها حتی بیشتر کاهش می یابد.

تعطیلات نیم فصل نداریم!

دوازدهمین ماه قهرمانی آسیا آغاز می شود و پس از پایان آبان، مسئولان سازمان لیگ حدود یک ماه فرصت دارند تا بازی های لیگ بیست و دوم را که قرار است هر 5 روز یک بار برگزار شود، برنامه ریزی کنند. در این صورت بازی های لیگ بیست و دوم کمی قبل از نیم فصل خود برنامه ریزی می شود. البته ادامه بازی های لیگ قهرمانان آسیا مشکل ساز است و این مشکل باعث شده تا لیگ بیست و دوم به طور قطع نیم فصل خود را تا جام ملت های آسیا به پایان نرساند و در خوش بینانه ترین حالت، مسابقات تا هفته چهاردهم ادامه دارد!

البته در صورتی که کادر فنی تیم ملی قصد برپایی اردوی داخلی قبل از جام ملت ها را در این بین نداشته باشد؛ موضوعی که امیر قلعه نویی در مصاحبه اخیرش به اختصار به آن اشاره کرده است! اگر تیم امید همچنان موفق به صعود به فینال شود قطعا هفته هفتم به تعویق خواهد افتاد. البته در صورت حذف تیم امید، ممکن است مسئولان یکی دو هفته مانده به پایان مهرماه جلوتر بروند و البته هنوز زمان برگزاری بازی های هفته پنجم و ششم مجدد مشخص نیست. تنها چیزی که مشخص است این است که بازی های لیگ برتر در دوره بیست و سوم تعطیلی زمستانی نخواهد داشت و بازی های نیمه تمام بلافاصله پس از پایان جام ملت ها ادامه پیدا می کند و سپس نیم فصل دوم آغاز می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا