اخبار روز سینما

حمایت جدی از تولیدکنندگان محصولات حجاب الزامی است! و همچنین نظارت بر تولیدات مانتویی

به نقل از شمانیوز، ; رضا هاشم زاده دهکردی تولید کننده و عرضه کننده محجبه مشکی و اقلام عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار سراج24 در خصوص مشکلات اقتصادی در این حوزه گفت:در بخش صنعت به ویژه صنعت حجاب و عفاف یک افق برنامه ریزی برای بلندمدت در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه های فراوان غرب در زمینه تهاجم فرهنگی، افزود: همانطور که غرب برای تهاجم فرهنگی چشم انداز مشخصی تعریف کرده و بر همین اساس پیش می رود، ما نیز باید چشم انداز و برنامه بلندمدت برای حجاب تعریف کنیم. حجاب و عفاف و بر اساس آن برنامه و در مسیر نزدیک شدن به اهداف لازم در زمینه حجاب پیش برویم.

این تولیدکننده حجاب و عفاف با اشاره به اینکه در حوزه تولید از تولیدکننده حمایت نمی شود، تصریح کرد: مشکلاتی که در حوزه تولید چادر مشکی و سایر نیازهای حجاب وجود دارد باید کاهش یابد تاقشار مختلف با سطوح درآمدی مختلف بتوانند از پوشش مناسب حجاب و عفاف استفاده کنند و از این نظر دولت می تواند با سیاست های تشویقی از جمله تخصیص یارانه به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حمایت کند.

هاشم زاده دهکاری با اشاره به اینکه تنها یک کارخانه تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد، گفت: تمامی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز برای تولید چادر مشکی و اقلام حجاب و عفاف از مواد اولیه گرفته تا چرخ خیاطی و انواع چرخ و سوزن های مورد نیاز. . ، نخ و غیره خارجی هستند و تولیدکننده باید آنها را با دلار آزاد بخرد که به هیچ وجه به صرفه نیست و در شرایط فعلی امکان خرید این اقلام حتی برای کارگاه وجود ندارد، بنابراین کمک های حمایتی دولت باید بیشتر از قبل باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت چادر متاثر از قیمت مواد اولیه، دستمزد خیاطی و سود منظم بازار است، ادامه داد: برای تامین صنایع مرتبط با تولید چادر و اقلام حجاب باید در تولید به خودکفایی برسیم. تجهیزات اساسی اعم از چرخ های صنعتی در کشور یا یارانه دولتی برای واردات چرخ و سایر ملزومات باید تخصیص یابد که از قیمت تمام شده آنها کاهش می یابد و تولید کننده می تواند چرخ خیاطی و سایر تجهیزات مورد نیاز را خریداری کند.

* مالیات بخش عرضه محصولات حجاب و عفاف کاهش یابد.

هاشم زاده دهکردی خاطرنشان کرد: مالیات های بالا یکی دیگر از مواردی است که در حوزه اقتصاد حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا حجاب فروشان مالیات بالایی می پردازند در حالی که به عنوان مثال لوازم آرایشی و بهداشتی مالیات کمی دارند و سود زیادی دارند. موازنه مالیات استانی در حوزه حجاب و عفاف باید رعایت شود تا گرایش به توزیع آن توسط فروشندگان افزایش یابد و از مهاجرت فعالان این حرفه به سایر مشاغل و مشاغل جلوگیری شود.

وی با مقایسه خیاطی با سایر مشاغل افزود: بیمه نشدن خیاطان به دلیل سختی کار و خستگی مفرط از دیگر مشکلات اقتصاد حجاب و عفاف، حمایت از خیاطان و بیمه شدن آنها با هزینه مناسب است. می تواند کمک زیادی به چرخاندن چرخ این صنعت کند زیرا خیاط ها در معرض آسیب های ناشی از کار مانند ساییدگی زانو، گردن، مچ دست و مفاصل هستند و باید به عنوان کارمند سایر حرفه ها افراد تحت درمان قرار گیرند و در پایان عمر کاری خود مستمری دریافت کنند.

تولیدکننده و عرضه کننده چادر مشکی، حجاب و محصولات عفاف یادآور شد: نبود زمینه ای برای تولید حجاب و محصولات عفاف، نبود نمایشگاه های تخصصی در این زمینه و نبود نشریات تخصصی مرتبط با حوزه حجاب و عفاف و محصولات آن از دیگر مشکلاتی است که در مسیر تولیدکنندگان این بخش قرار دارد و با توجه به این موارد می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا