اخبار روز

لب بوسه جنجالی / تحقیقات دادستانی اسپانیا / تحصن مادر رئیس فدراسیون

جنجال بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بر لبان بازیکن تیم ملی زنان آن کشور همچنان ادامه دارد.

چیزی را گزارش کنید عصر ایراناین موضوع با انتقادات زیادی از سوی لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مواجه شد. فیفا او را تعلیق کرد و اعضای تیم ملی زنان خواستار استعفای او شدند. رئیس انجمن از سوی دیگر انتقاد و استعفا را رد می کند.

به گزارش بی بی سی، دادستان اسپانیا تحقیقاتی را درباره لوئیس روبیالس، رئیس تعلیق شده فدراسیون فوتبال این کشور آغاز کرده است.

رفتار رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در پی کسب عنوان قهرمانی زنان این کشور در جهان از جمله بوسیدن بازیکن این تیم بدون رضایت وی، انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. روبیالس حاضر به کناره گیری نشد و به منتقدان حمله کرد و گفت که این بوسه توافقی بوده است.

جنیفر هرموسو، شماره 10 تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا – رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا (لوئیس روبیالس)

فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز جلسه ای اضطراری برای رسیدگی به این موضوع برگزار کرد.

روبیالس توسط فیفا تعلیق شده و مادرش در اعتراض به رفتار “ناعادلانه” با پسرش دست به اعتصاب غذا زده است.
این تحقیق با هدف روشن شدن اینکه آیا بوسه آقای روبیالس بر لبهای جنی هرموسو نمونه ای از آزار جنسی است یا خیر.

دادگاه عالی اسپانیا که این تحقیق را آغاز کرد، گفت: با توجه به صریح بودن بیانیه منتشر شده توسط جنی هرموسو، انجام این تحقیق برای احراز وضعیت حقوقی و اهمیت این حادثه ضروری بود.

بر این اساس کارشناسان حقوقی باید با خانم هرموسو تماس بگیرند و به فوتبالیست پیشنهاد دهند در صورت تمایل به طرح شکایت با دادسرای دادگاه منطقه تماس بگیرد.
طبق قوانین اسپانیا، این شکایت باید ظرف 15 روز پس از “آزار و اذیت جنسی” به دادگاه ارسال شود.

دولت اسپانیا برای محرومیت لوئیس روبیالس از دادگاه ورزش درخواست کرد. قرار است امروز در نشستی در این نهاد این درخواست بررسی شود.
در عین حال، فدراسیون فوتبال اسپانیا از فدراسیون های منطقه ای خواسته است روز دوشنبه در جلسه اضطراری برای بررسی شرایط آن فدراسیون شرکت کنند.

زمانی که فیفا آقای روبیالس را تعلیق کرد، از فدراسیون فوتبال اسپانیا و همه مسئولان و کارکنان آن خواست که با جنی هرموسو تماس نگیرند.

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا

آنجلس بیار، مادر لوئیس روبیالس، در کلیسایی در موتریل در جنوب اسپانیا نشست و گفت که به دلیل “آزار و شکنجه غیرانسانی” پسرش دست به اعتصاب غذا زده است.

او به خبرگزاری اسپانیایی EFA گفت که این اعتصاب غذا را شبانه روز و به طور نامحدود ادامه خواهد داد و افزود که پسرش «لایق چنین آزار و اذیت غیرانسانی نیست».
ونسا رویز، پسر عموی روبیالس، که به عنوان سخنگوی خانواده در موتریل خدمت می کند، گفت: “ما به خاطر او رنج زیادی می کشیم.” رسانه ها جلوی ما را نمی گیرند مجبور شدیم خانه هایمان را ترک کنیم. ما می خواهیم که ما را تنها بگذارند و می خواهیم جنی حقیقت را بگوید.”

در جشن قهرمانی تیم فوتبال زنان اسپانیا، لوئیس روبیالس ابتدا جنی هرموسو مهاجم آن تیم را در آغوش گرفت و سپس لب های او را بوسید.

خانم هرموسو کمی بعد در اولین واکنش خود به این اتفاق گفت که از کار آقای روبیالس خوشم نمی آید.

یک روز بعد، به دنبال انتقادات گسترده از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، آقای روبیالس “از کسانی که از کار او رنجیده اند” عذرخواهی کرد.
چهار روز پس از جشن قهرمانی اسپانیا، فیفا تحقیقات اولیه را در مورد رفتار آقای روبیالس آغاز کرد. روز بعد، آقای روبیالس در یک کنفرانس مطبوعاتی اضطراری گفت که از سمت خود کناره گیری نخواهد کرد و این بوسه با رضایت طرفین صورت گرفت. در پاسخ به این ادعا، خانم هرموسو در بیانیه ای گفت که این بوسه به هیچ وجه رضایت او را جلب نکرده است.

کمی بعد 81 فوتبالیست اسپانیایی از جمله 23 فوتبالیستی که به جام جهانی رفته بودند اعلام کردند که در دوران حضور آقای روبیالس بازی نخواهند کرد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا با حمایت از رئیس خود، سخنان هرموسو را رد کرد و گفت “شواهد” نشان می دهد که آقای روبیالس “دروغ نگفته” و او این کار را با رضایت بازیکن انجام داده است.
فدراسیون فوتبال اسپانیا همچنین تصاویری را منتشر کرده است که ظاهراً نشان می دهد خانم هرموسو سعی می کند آقای روبیالس را قبل از بوسیدن لب هایش از زمین بلند کند. به گفته این سازمان، این عکس ها تصویر رئیس تعلیق شده فدراسیون فوتبال اسپانیا را تایید می کند.

پیش از اعلام تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، فدراسیون با صدور بیانیه ای جنی هرموسو، بازیکن تیم بانوان اسپانیا را تهدید به برخورد قانونی کرد.
به دنبال اظهارات خانم هرموسو، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) آقای روبیالس را به مدت 90 روز محروم کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا