اخبار روز

لایحه حمایت از حقوق سالمندان در کشور!/جزئیات

مژگان رضازاده با اشاره به اینکه موضوع حقوق سالمندی یکی از موضوعات مهم در نظام های حقوقی جهان است، تصریح کرد: در سند ملی سالمندان برنامه ها و فعالیت های مرتبط با سالمندی مشخص شده است. . به عبارت دیگر، سند ملی سالمندی نقشه راه بهبود وضعیت سالمندان در راستای تغییرات جمعیتی کشور است.

وی با اشاره به تفاوت سند ملی سالمندی با پیش نویس قانون حمایت از حقوق سالمندان، گفت: در سند ملی سالمندی نقشه راه تدوین شده است که نهادها از روی آن اقدامات خود را اجرا می کنند، اما پیش نویس قانون اساسی در مورد حمایت از حقوق سالمندان مربوط به حمایت از حقوق سالمندان می باشد که توسط مجری تخصصی قابل انجام و احراز مفاد قانونی می باشد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درباره وضعیت فعلی لایحه قانون حمایت از حقوق سالمندان گفت: پیش نویس لایحه حمایت از حقوق سالمندان تهیه شده و از آن زمان تاکنون نظرات سازمان های عضو نیز باید اتخاذ شود، در حال حاضر در حال نهایی کردن گزارش های کارشناسی هستیم تا این لایحه در مرحله اجرا باشد.

رضازاده اعلام کرد که پس از انجام اقدامات نهایی، موضوع برای تصویب در شورای اسلامی، مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: 16 تشکل در شورای ملی سالمندان عضویت دارند که پیش نویس این لایحه برای تمامی کارشناسان حوزه سالمندی از جمله تشکل هایی که در شورای ملی سالمندان عضویت دارند ارسال شده است. زمانی که این جلسات برگزار و از نظر نهادها بررسی شود، پس از تصویب شورای ملی سالمندان، لایحه به مجلس ارسال می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا