اخبار روز

لاماری ایما محبوب ترین کراس اوور بازار ایران

تحویل دادن لاماری ایما همچنان توسط آرین پارس موتور ادامه دارد، اما مدتی است که این شرکت تصمیم گرفته است هم نسخه هیبریدی و هم نسخه کامل خود را با نام ایما ایکس به بازار عرضه کند..

طراحی بیرونی توسط Lamari Ima

طراحی خارجی لاماری اما به وضوح یک ماشین اسپرت را نشان می دهد. البته این طرح برای دوستداران خودرو کاملاً شناخته شده است. زیرا شباهت خاصی به لامبورگینی اوروس دارد. مانند بسیاری از خودروهای مدرن، چراغ‌های روی کاپوت به دیLite اختصاص داده شده‌اند. چراغ های اصلی نیز در دو طرف جلوپنجره قرار دارند. جلوپنجره بزرگ و مشکی Ima ظاهری خشن به این خودرو بخشیده است.

نمای جانبی Lamari Emma کمی ساده است، اما خط شانه های مواج روی درها ظاهری عضلانی به خودرو بخشیده است. بنابراین اگر از پهلو به آن نگاه کنید، حس یک خودروی قدرتمند با دینامیک بالا را منتقل می کند. رینگ های خودرو نیز مشکی است که در ترکیب با رنگ های مختلف بدنه ظاهری جذاب به این خودرو بخشیده است..

در قسمت عقب سقف با شیب مشخصی به سمت درب پنجم خودرو ختم می شود. همچنین اتصال چراغ های خودرو در این نما باعث شده تا خودرو عریض تر از آنچه به نظر می رسد به نظر برسد. در واقع این مشکل به تناسب بهتر خودرو منجر شده است. اگر پهنای جلو و عقب خودرو کمی بیشتر بود شاید تناسبات از دید بیننده بهتر و ظاهر بهتر می شد.

طراحی داخلی لاماری ایما

طراحان از روندهای فعلی برای ایجاد یک فضای داخلی ساده و در عین حال مدرن برای طراحی کابین Ima استفاده کرده اند. نمایشگرهای خوشه ای و اطلاعات سرگرمی بخش قابل توجهی از داشبورد خودرو را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این، پنل تهویه کاملاً در وسط داشبورد قرار دارد.

یکی از روندهای فعلی در طراحی کابین استفاده از خطوط افقی است. زیرا این امر باعث می شود نمای این قسمت بازتر، بازتر و بزرگتر به نظر برسد. نه تنها می توان این خطوط را در دسته ابزار و نمایشگر اطلاعات سرگرمی مشاهده کرد، بلکه خط داشبورد که از شیشه جدا شده و تا سقف ادامه دارد، حس فضای داخلی وسیع تری را به بیننده القا می کند.

نوع فرمان دی برش خورده است و تجربه رانندگی اسپرتی را به راننده می دهد. این خودرو یک کراس اوور پنج نفره است که فضای کافی را برای خانواده ها با فاصله بین دو محور 2715 میلی متری ارائه می دهد. اگر به فضای بار بیشتری نیاز دارید، می توانید صندلی های ردیف عقب را نیز تا کنید.

مشخصات فنی اثر ایما لاماری

زیر کاپوت لاماری ایما یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم وجود دارد. GDi قرارداد. این موتور از طراحی میتسوبیشی بهره می برد، بنابراین دارندگان می توانند از کیفیت و دوام آن اطمینان داشته باشند. حداکثر بازده این موتور 195 اسب بخار و 285 نیوتن متر گشتاور است..

این اعداد به عنوان عملکرد یک موتور چهار سیلندر جالب هستند و کراس اوور آرین پارس موتور آن را به یکی از قدرتمندترین خودروها در رنج قیمتی خود تبدیل کرده است. البته لازم به ذکر است که این خودرو به دلیل ساختار پیشرفته و استاندارد آلایندگی یورو 5، برای کارکردن به سوخت باکیفیت نیاز دارد..

سیستم انتقال قدرت Ima دیفرانسیل جلو است، بنابراین قادر به مقابله با مسیرهای سنگین خارج از جاده نیست، اما در زمین های سبک بسیار خوب عمل می کند. گیربکس هفت سرعته با دو کلاچ (خیس) همچنین وظیفه ارسال نیرو و گشتاور به چرخ های جلو را بر عهده دارد. ترکیب این گیربکس با موتور خودرو عملکرد سریع این کراس اوور را به ما داد.

به لطف این مشخصات فنی، Lamari Ima می تواند در 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این رقم باعث می شود لاماری ایما به عنوان یکی از سریع ترین خودروهای مونتاژ شده در ایران شناخته شود. مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر است که با توجه به باک 55 لیتری خودرو، در سفرهای کوتاه نیازی به پرکردن باک سوخت نخواهید داشت..

یک کراس اوور لاماری را برانید

رانندگی با Lamari Ima حس یک سدان اسپرت را به شما القا می کند. البته این مشکل چندان ربطی به نام خودرو ندارد. کراس اوور موتور آرین پارس دارای سه حالت رانندگی راحت یا راحت، سازگار با محیط زیست یا اقتصادی و اسپرت یا هیجان انگیز است. تغییر حالت رانندگی تا حدی واکنش فرمان و گیربکس را تغییر می دهد که رضایت بخش است..

امنیت و خدمات اجتماعی Lamari Ima

تنها نسخه Lamari Emma که تاکنون منتشر شده، نسخه پایه این خودرو است. آرین پارس موتور با حذف برخی امکانات رفاهی توانست قیمت این کراس اوور را کاهش دهد. این امر شرکت را قادر می سازد در مدت زمان کوتاهی به فروش قابل توجهی دست یابد. با این حال در آینده نزدیک نسخه مجهزتر این خودرو با تجهیزات بیشتر به دست مشتریان خواهد رسید.

تجهیزات ایمنی لاماری ایما در حال حاضر به شرح زیر است: شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز دستی برقی، کنترل سراشیبی، دوربین دنده عقب، کمک استارت در سربالایی، نگه داشتن خودکار، لاستیک سیستم کنترل فشار، کنترل کشش، ترمز کمکی، دوربین ثبت رویداد، نظارت بر فشار باد لاستیک و سنسور دنده عقب.

امکانات رفاهی ایما شامل موارد زیر است:

سانروف و سقف پانوراما، صفحه نمایش پانل ابزار 10.25 اینچی، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، فرمان برقی با دکمه های کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، جعبه خنک کننده و صندلی راننده برقی با شش گزینه تنظیم و گزینه تنظیم تکیه گاه کمر.

لاماری ایما محبوب ترین کراس اوور بازار ایران

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا