اخبار روز

تغییرات قیمت ساخت در نهضت ملی مسکن! /اعلام جزئیات فرمول جدید و تبعات آن

به گزارش پی ام آپ، ناظر بانک مسکن گفت: قیمت نوساز حدود 6.5 میلیون تومان است. وی در خصوص جزئیات فرمول جدید گفت: وزارت راه و شهرسازی جزییات را اعلام می کند که بر این اساس قیمت ساخت برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن 4.5 میلیون تومان افزایش می یابد.

همزمان رئیس کانون انبوه سازان از موافقت وزارت راه با قیمت 10 میلیون تومان برای ساخت نهضت ملی مسکن خبر داد و رئیس بانک مسکن گفت: قیمت جدید ساخت حدود 6.5 میلیون تومان است.

علی عسکری با یادآوری اینکه در نهضت ملی مسکن به دلیل گرانی، قراردادها و مناقصات مربوطه به کندی پیش می رفت، گفت: برای حل این مشکل، وزارت راه و شهرسازی فرمول جدیدی را ارائه کرده و به نظر می رسد که این امر انجام شده است.

وی ادامه داد: با این فرمول تحرک جدیدی در قراردادها ایجاد می شود و پیمانکاران تشویق به انجام کارهای جدید می شوند.

رئیس بانک مسکن در خصوص جزئیات فرمول جدید گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد جزییات را اعلام کند که بر اساس آن قیمت ساخت 4.5 میلیون تومان برای ساخت واحدهای مسکن ملی تعیین شده است.

عسگری تصریح کرد: واقعیت این است که با 4.5 میلیون تومان نمی توان واحدها را ساخت و در فرمول جدید قیمت ساخت بیش از 6.5 میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه قراردادهای نهضت ملی مسکن با قیمت تقریبی 4.5 میلیون تومان منعقد شده است، افزود: با افزایش قیمت، قراردادهای قبلی مشمول تعدیل می شود. زمانی که قراردادهای 6.5 میلیون تومانی منعقد شود، طبق فهرست بها، تعدیلات سالانه اعلام شده از سوی سازمان توسط پیمانکاران دریافت می شود.

رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران 17 خرداد امسال از موافقت وزارت راه و شهرسازی با قیمت 10 میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: قیمت قطعی برای سازندگان مشکلاتی ایجاد کرده بود. در نهضت ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی بر ساخت و ساز با قیمت قطعی تاکید دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا