اخبار روز

قیمت عجیب مرغ در مناطق مختلف تهران!

به گزارش منیبان، قیمت مرغ باز هم افزایش یافت، در مناطق مختلف تهران مرغ از کیلویی 85 هزار تومان تا 95 هزار تومان به فروش می رسد.

مرغ فروشان می گویند نظارتی بر توزیع مرغ در میدان بهمن وجود ندارد و خرید و فروش در کوچه بازار و حاشیه این میدان انجام می شود.

ستاد تنظیم بازار چندی پیش قیمت مرغ را کیلویی 73 هزار تومان تصویب کرد و تاکید کرد که هر قیمتی بالاتر از این نرخ گرانفروشی تلقی می شود و متخلفان با جریمه مواجه خواهند شد که جریمه های سنگین و احتمالا تعطیلی مغازه ها در انتظار آنهاست.

گزارش میدانی فارس حاکی از آن است که بسیاری از مغازه ها برای سود بیشتر مرغ را تکه تکه می کنند و با قیمت های بسیار بالاتری به فروش می رسانند و برخی از مغازه ها نیز فیله مرغ را کیلویی 150 هزار تومان می فروشند.

مهدی دستوری، مدیر یکی از فروشگاه های بزرگ پروتئینی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: مرغ در بازار کم است، در میدان بهمن (کشتارگاه) به راحتی نمی توان آن را خرید، اما خرید می کند. و فروش مرغ در کوچه و یا اطراف میدان بهمن با قیمت های بالاتر انجام می شود در حالی که قیمت مصوب عمده فروشی مرغ کیلویی 68 هزار تومان است اما حداقل 10 هزار تومان گران می شوند و مغازه های سطح شهر. کیلویی 85 هزار تومان و بیشتر می دهند».

* نظارت بر عرضه و توزیع در میدان بهمن بسیار ضعیف است

داسوری افزود: مشاهداتی وجود دارد که در میدان بهمن نظارت کافی وجود ندارد و عده ای مرغ را با گاری با قیمت بالاتر می فروشند.

وی افزود: راه حل این است که دولت یخچال مرغی را که از کشتارگاه به میدان بهمن می فرستد پلمپ کند و در میدان بهمن پلمب را باز کند و بین مردم توزیع کند.

وی ادامه داد: راهکار دوم این است که دولت مرغداری های غیر فعالی را که گران می فروشند جریمه کند یا خوراک یارانه ای آنها را قطع کند.

مدیر فروشگاه محصولات پروتئینی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از مراکز عرضه دولتی به دلیل اینکه سهمیه بسیار کمتری به آنها داده می شود مجبور به خرید از واسطه ها و فعالیت فروشگاه های خود هستند.

* سهمیه فروشگاه های عرضه مرغ دولتی کم است

وی گفت: سهمیه برخی از مراکز توزیع دولتی روزانه 100 کیلوگرم است و این برای آنها کافی نیست، مغازه اجاره کرده اند، فروشنده استخدام کرده اند و در نهایت باید حقوق خود را پرداخت کنند.

تصوری ادامه داد: متصدیان فروشگاه های غیردولتی نیز باید از ساعت 5 صبح به محل توزیع مرغ در میدان بهمن مراجعه کنند و گاهی تا بعدازظهر مرغ دریافت نمی کنند بنابراین توزیع کنندگان ترجیح می دهند خارج از این سایت خرید کنند. بنابر این گزارش، در حال حاضر قیمت فعلی مرغ بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، کیلویی 73 هزار تومان است و برخی از میادین میوه و تره بار سطح شهر مرغ را با این قیمت عرضه می کنند، اما مرغ با قیمت مصوب به ندرت در مغازه های شهر دیده می شود.

فارس سعی کرد این موضوع را از معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیگیری کند اما با وجود تماس های تلفنی موفق به صحبت با وی نشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا