اخبار روز

قیمت طلا به بالاترین سطح خود از سپتامبر گذشته رسید! / نوسانات عجیب طلا در آستانه نشست فدرال رزرو!

با نزدیک شدن جلسات فدرال رزرو قیمت طلا توانسته است رشد قابل توجه را تجربه کند. در آستانه این نشست شاخص دلار نیز قیمت 0.1 درصدی را تجربه کرده است. در ادامه نگاهیی دقیق تر به نوسانات طلا و شاخص دلار خواهیم داشت.

به گزارش پی ام آپ، کاهش ارزش دلار در آستانه برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا که قرار است در ساعات آینده برگزار شود، قیمت طلا را به بالاترین ارزش در دو هفته اخیر رسانده است.

قیمت طلا نیمه شب گذشته به بالاترین میزان خود یعنی 1932.32 دلار رسید که بالاترین رقم از 5 سپتامبر سال گذشته تاکنون است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 1932 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص دلار نسبت به رقبای خود 0.1 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان ارزانتر کرده است. کاهش ارزش دلار در آستانه تصمیم بانک های مرکزی آمریکا، انگلیس و ژاپن در هفته جاری رخ داد.

در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی نرخ بهره را ثابت نگه دارد، تمرکز اصلی سرمایه گذاران بر چشم انداز نرخ های بهره در آینده است.

انتظار می رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود به این نکته اشاره کند که خطر تورم بالا از بین نرفته است. احتمالا باید منتظر بمانید و شرایط تورم را بررسی کنید.

کاهش ذخایر بنزین و گازوئیل در سراسر جهان تورم را افزایش داده و کنترل آن را دشوارتر کرده است.

افزایش مجدد نرخ بهره برای کنترل تورم، هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.16 درصد کاهش به 23 دلار و 46 سنت و پلاتین با 0.25 درصد کاهش به 935 دلار و 18 سنت رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا