اخبار روز

نوشابه های شیرینی که به واسطه قیمتشان ذائقه مردم را تلخ کردند!/جزئیات

داستان قیمت نوشابه تلخ تر است. هر بطری ۳۰۰ میلی­ لیتری نوشابه که بیشتر آنها با برند آمریکایی تولید می شوند، حاوی ۳۰ گرم شکر است.  پس قیمت شکر یارانه ای در هر بطری کوچک نوشابه، حدود ۵۰۰ تومان است. اما همین بطری حاوی آب، گاز، شکر و چند افزودنی دیگر اکنون با نرخ ۱۱ هزارتومان عرضه می­ شود.

مرکز تنظیم بازار چهار ماه پیش قیمت هر کیلوگرم شکر را ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد.

پشتوانه این قیمت دستوری، میلیون­ ها دلار، یارانه‌ای است که دولت به واردات شکر اختصاص می دهد تا در کنار مالیات بر ارزش افزوده یک­ درصدی، جلوی افزایش قیمت شکر و کالاهای وابسته به آن را بگیرد.

گزارش های مردمی و مشاهدات میدانی خبرنگاران رسانه های مختلف نشان می دهد که امروز بسته های یک کیلویی شکر با قیمتی بین 42 تا 60 هزار تومان عرضه می شود.

داستان قیمت نوشابه تلخ تر است. هر بطری ۳۰۰ میلی­ لیتری نوشابه که بیشتر آنها با برند آمریکایی تولید می شوند، حاوی ۳۰ گرم شکر است.  پس قیمت شکریارانه ای در هر بطری کوچک نوشابه، حدود ۵۰۰ تومان است. اما همین بطری حاوی آب، گاز، شکر و چند افزودنی دیگر اکنون با نرخ ۱۱ هزارتومان عرضه می­ شود.

ذینفعان بازار شکر یارانه ای طی سالهای گذشته هروقت حرف از مدیریت قیمت در بازار شکر می­شود، پشت مردمی پنهان می­شوند که همواره  سفره­ آنها را با دریافت یارانه و افزایش مستمر قیمتها به گروگان گرفته­ اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا