اخبار روز

قیمت نجومی زعفران در بازار!

به گزارش پی ام آپ، زعفران ایرانی را می توان با خیال راحت به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین های دنیا معرفی کرد. این محصول همیشه مورد تقاضا و طرفداران تمام کشورهای جهان است.

نوسانات نرخ ارز، تقاضای جهانی و داخلی زعفران، عرضه زعفران، قوانین و مقررات، تعرفه گمرکی کشورهای واردکننده زعفران و عرضه از کشورهای رقیب در بازار از جمله مواردی است که بر قیمت زعفران تاثیر مستقیم دارد.

روز گذشته علی حسینی از آغاز برداشت جدید زعفران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پیک برداشت زعفران به 5 رسید. آبان بعداً شروع می شود، بنابراین هنوز نمی توان پیش بینی دقیقی از تولید داشت.

قیمت جدید زعفران اعلام شد

به گفته وی، اگرچه بسیاری از فعالان و عوامل تولید برآوردهایی داشتند، اما باید گفت به دلیل اینکه زعفران یک گیاه زیرزمینی است، تا پایان فصل برداشت نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد و ممکن است 10 آبان بعدا امکانش هست

حسینی حداقل قیمت هر کیلو زعفران را 36 تا 37 میلیون تومان و حداکثر را 50 تا 52 میلیون تومان اعلام کرد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: طبق روال هر سال در آستانه فصل برداشت تقاضای زیادی برای خرید زعفران در بازار وجود ندارد زیرا همه خریداران منتظر ورود محصول جدید به بازار هستند. . این در حالی است که عده ای با برداشتن محصول از سطح بازار، با هدف ایجاد اختلال در بازار، در قیمت دخالت می کنند.

وی با بیان اینکه ایران بزرگترین تامین کننده زعفران در جهان است، گفت: بسیاری از کشورها روی زعفران تمرکز کرده اند و با جدیت روی این موضوع کار می کنند و نباید نادیده گرفت و همواره باید موقعیت ها را سنجید تا از امتیازات و چگونگی زعفران دنیا برای رشد و ارزش واقعی محصول استفاده کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا