اخبار روز

قیمت خودرو در حال کاهش است

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، با وجود کاهش قیمت خودرو در دو ماه اخیر، بازار از شنبه هفته جاری روند صعودی را طی کرد.

گزارش ها از روند بازار خودرو حاکی از آن است که پراید 131 روز گذشته رشد قیمتی 6 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و به قیمت 331 میلیون تومان رسید. Quick gear S با ۶ میلیون تومان افزایش ۳۴۲ میلیون تومان فروخته شد.

این در حالی است که سمند سورن پلاس با مدل 1402 571 میلیون تومان فروخته شد.

تارا اتوماتیک نیز 15 میلیون تومان رشد داشت و به کانال 805 میلیون تومان بازگشت.

افزایش قیمت ها در بازار خودرو در حالی رخ داد که برخی کارشناسان پیش بینی کرده بودند با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد، قیمت خودرو دوباره افزایش یابد و با صف های طولانی، بسیاری از ثبت نام در سامانه خودرو منصرف شوند. برای آنها برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می کنند.

اگرچه برخی خودروها رشد قیمتی را در بازار خودرو تجربه کردند، اما بازار بلافاصله به خبر تایید واردات خودرو دست دوم واکنش نشان داد، به طوری که پژو 207 سقف شیشه ای با 40 میلیون تومان کاهش قیمت 710 میلیونی شد. تومان و پژو پارس از 550 میلیون تومان در حال حاضر به 530 میلیون تومان رسیده است.

اما رئیس صنف فروشندگان خودرو پایتخت اخیرا مدعی شده است: تصویب لایحه واردات خودروهای فرسوده زیر پنج سال از سوی نمایندگان اتاق ملت و همچنین خبرهای مثبت از بهبود وضعیت روابط سیاسی، بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد و قیمت انواع خودروها در بازار سقوط کرد.

سعید موتمنی گفت: به طور کلی اخبار مثبت؛ چه آزادسازی واردات، چه مسائل سیاسی و غیره، بر کالاهای سرمایه ای از جمله خودرو تأثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو بودیم، اما دیروز به این موضوع اشاره شد که با تصویب لایحه واردات خودروهای فرسوده زیر پنج سال، اخبار مثبتی نیز از بهبود وضعیت قیمت ها به گوش رسید. روابط سیاسی با همسایگان بازار را تحت تأثیر قرار داد، قیمت انواع خودرو در بازار به شدت کاهش یافت.

این مقام صنفی گفت: به عنوان مثال تیم پژو 207 سقف شیشه ای که در روزهای اخیر به 750 میلیون تومان افزایش یافته بود، حتی در 700 میلیون تومان هم مشتری نداشت.

وی تاکید کرد: اگر مصرف کننده بداند در آینده نزدیک در واردات خودرو (اعم از نو و کارکرده) گشایش ایجاد می شود، قیمت ها کاهش می یابد و قبض واردات خودروهای فرسوده زیر پنج سال تصویب می شود. امروز توسط مجلس در این زمینه نیز موثر بود.

موتمانی به خبرنگار ایرنا گفت: هرگونه اقدامی برای ساماندهی بازار خودرو حتی اگر با واردات تعداد کمی خودرو همراه باشد، تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت.

وی گفت: در آینده نزدیک شاهد این خواهیم بود که با آزادسازی واردات خودرو موضوعی مانند میزان عوارض گمرکی واردات بر قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌های خودرو تهران تصریح کرد: بهبود روابط سیاسی با همسایگان از جمله نشانه‌هایی است که باعث آرامش سرمایه‌گذاران و در نتیجه کاهش روند قیمت‌ها می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا