اخبار روز

افزایش قیمت سکه و طلا در پی ناکام ماندن فرجام / مسئولین باید فکری به حال اقتصاد سیاست زده بکنند!

به گفته پی ام آپ، دیروز قیمت طلا و سکه افزایش یافت. تاثیر قیمت دلار در بازار فلز زرد ثابت است.

تحلیلگران بر این باورند که سیاستگذاران باید قدرت اخبار سیاسی در بازار را کاهش دهند زیرا در غیر این صورت روزهای اخیر به عنوان پایان روند خنثی در بازارها شناخته می شود.

در بیشتر روزهای هفته گذشته قیمت طلا و ارز کاهش داشت. این افت منجر به تغییر در کانال ارزها نشد، اما معامله گران در حال خرید و فروش را خوشحال کرد. فعالان بازار مالی در هفته‌های اخیر به دلیل ترس از دستکاری بازار، اخبار مثبت در حوزه برجام و تحریم‌ها، آزادسازی دلارهای بلوکه شده در کشورمان یا آزادی زندانیان سیاسی فعالیتی نداشته‌اند.

اما در عرصه بین المللی نشانه های خوبی برای ایران دیده نمی شود. هفته گذشته خبر برجام منتشر شد که به چالشی برای اقتصاد کشورمان تبدیل شده است. از جمله وزیر خارجه آمریکا گفته است که «هیچ توافق هسته ای با ایران روی میز نیست». این مشکل تأثیر فزاینده ای بر بازارهای مالی امروز داشت.

افزایش قیمت تمامی ارزها

دیروز شنبه 10 تیر 1402 در بازار فلزات گرانبها قیمت تمام اقلام  افزایش یافت. سکه امامی نیز با 300 هزار تومان افزایش به قیمت 28 میلیون و 786 هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی نیز با قیمت 25 میلیون و 799 هزار تومان فروخته شد. این قطعه دیروز 298 تومان افزایش قیمت داشت.

دیروز نیم سکه 200 هزار تومان افزایش قیمت داشت و 15 میلیون و 700 هزار تومان مبادله شد. قیمت ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه گرمی ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعه دیروز به قیمت 6 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلا یک پله بالا رفت

قیمت طلا دیروز افزایش یافت. قیمت هر مثقال طلا با 224 هزار تومان افزایش به 10 میلیون و 398 هزار تومان رسید. هر گرم طلا با 51 هزار و 700 تومان افزایش 2 میلیون و 400 هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم دیروز حدود 33 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 2 میلیون و 368 هزار تومان معامله شد. دیروز قیمت حبابی قطعات سکه از تعادل خارج شد. حباب سنگین سکه فروکش کرد و سایر اقلام بین 30 تا 70 هزار تومان رشد کردند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا