اخبار روز

اعلام قوانین واردات خودرو!/جزئیات

احسان ساده مشاور معاون کیفی سازمان ملی استاندارد ایران امروز در نشست خبری تغییرات استانداردها در آیین نامه جدید واردات خودرو اظهار کرد: در آیین نامه جدید واردات خودرو، تغییر پارادایم در ارزیابی انطباق صورت گرفته است. واردات خودرو چند سالی است که ممنوع بوده و قبل از ممنوعیت واردات، مقررات آن با شرایط متفاوتی تدوین شده است. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی جهانی، تنها چند کشور از فناوری محدود برخوردار بودند. اما اکنون این شرایط تغییر کرده و چین یکی از بزرگترین خودروسازان و صادرکنندگان خودرو در جهان است و این صنعت در ژاپن نیز توسعه یافته است.

وی افزود: در آیین نامه جدید سعی می کنیم به جای اکتفا به استانداردهای اروپایی، طیف وسیعی از استانداردهای پذیرفته شده در دنیا را بپذیریم که به دلیل مشکلات تحریمی قابل ارائه نیست.

ساده با بیان اینکه اگر خودرویی می تواند در امارات تردد کند باید بتواند در ایران تردد کند، افزود: به عنوان مثال در این آیین نامه استانداردهای خودرو کشورهای حاشیه خلیج فارس، چین و اوراسیا را پذیرفته ایم. استانداردهای اروپایی قبلاً پذیرفته شده است.

معاون ارزیابی کیفی سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر گره و بن بست در خصوص استاندارد خودرو وجود ندارد و انواع مدارک بین المللی پذیرفته می شود. به طور کلی، بر اساس این رویکرد، یک تغییر پارادایم و باز بودن در واردات خودرو انجام شده است. شاید کسانی که در آیین نامه قبلی ضوابط را تعیین کرده بودند چندان علاقه ای به واردات خودرو نداشتند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا