اخبار روز

قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی‌رسد

توجه: این خبر با عنوان : قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی‌رسد
که اکنون درحال مطالعه آن هستید به نقل از رسانه اقتصاد نوشته شده است

پی ام آپلود- جلال مختاری درباره راه‌آهن مستقیم تهران – کربلاء اظهار کرد: اگر همه چیز به درستی در ایران و عراق پیش برود، با این فرض که طرف عراقی به وعده‌هایش عمل کند، ساخت یک پروژه حداقل ۱۸ ماه زمان می‌برد؛ این قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اتوبوس ترکیبی از تهران به کربلاء از سال گذشته هم وجود داشته است. به این ترتیب که با قطار تا شلمچه می‌روند و در آنجا یک مسیر ۳۰ کیلومتری را با اتوبوس تا بصره می‌روند و از بصره هم با قطار به کربلا می‌روند. اما اگر بنا باشد قطار مستقیم به کربلا ساخته شود، کمتر از ۱۸ ماهگی نیست.


بیشتر بخوانید: انتقال دلار از عراق به ایران سخت تر شد


– بصره توضیح داد: این پروژه ۳۰ کیلومتری روی زمین پیش می‌رود بعد به یک پل روی ارو ندرود یا شط‌العرب می‌رسد که از نظر فنی پیچیدگی‌هایی دارد. هزینه مین‌روبی زمین با ایران است و پل را هم قرار است ایران بسازد. اما ساخت مسیر با عراق خواهد بود و اعلام کرد که ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هم برای این پروژه هزینه کند.

مختاری در پاسخ به اینکه قرار بود تا پایان ماه رمضان وضعیت زمین‌ها را به ایرا برای مین‌روبی انجام دهد و این موضوع را به کجا رسیده، بیان کرد: اینکه چه اتفاقی می‌افتد، هنوز مشخص نیست. هفته پیش وزیر راه به همراه راه‌آهن به سوریه رفته بود و بعد هم سفر استانی آقای وزیر و راه‌آهن به خوزستان بود و فرصتی در این زمینه فراهم نشد. اما احتمالاً در هفته‌های آینده هماهنگی‌هایی با عراقی‌ها صورت می‌گیرد که در فرصتی برای این کار انجام شود.

منبع: ايسنا

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا