اخبار روز

قربانی این اپلیکیشن جعلی تلگرام نشوید!


به گزارش پی ام آپ، اپلیکیشن اندرویدی به نام پیام رسان تلگرام 9.2.1 که جایگزین اپلیکیشن اصلی تلگرام می شود، در واقع یک برنامه مخرب است. این بدافزار ابتدا اطلاعاتی را از دستگاهی که به آن نفوذ کرده است به دست می آورد، سپس یک کانال ارتباطی با سرور خود برقرار می کند و سپس داده های لازم را برای پیکربندی دریافت می کند. در نهایت یک تروجان به نام Triada پیدا می شود که با ورود به گوشی، دسترسی های لازم را به دست آورده و خود را به فرآیندها تزریق می کند.

به گفته محققان، مطالعات نشان داده است که Triada می تواند کارهای مختلفی انجام دهد. به عنوان مثال، این تروجان می تواند برای خدمات اشتراک پولی ثبت نام کند یا پرداخت های درون برنامه ای را از طریق پیامک و تماس های تلفنی انجام دهد. Triada همچنین ممکن است تبلیغات را در دستگاه شما در پس زمینه یا به صورت نامرئی نمایش دهد. یکی از ویژگی های خطرناک دیگر این تروجان، امکان سرقت رمز عبور و سایر اطلاعات حساس از گوشی شما است.

Check Point می گوید که این برنامه در فروشگاه Google Play موجود نیست، اما می توان آن را از فروشگاه ها و وب سایت های شخص ثالث دانلود کرد. همانطور که گفتیم نام این اپلیکیشن پیام رسان تلگرام 9.2.1 است، بنابراین به سختی قادر خواهید بود آن را با نام این اپلیکیشن تشخیص دهید.

با توجه به اینکه دسترسی به فروشگاه اصلی اندروید در بسیاری از مناطق دشوار است، هنگام دانلود برنامه ها از منابع شخص ثالث و ترجیحاً نه از منابع ناشناس، باید مراقب باشید. این برنامه ها را می توان از وب سایت رسمی آنها دانلود کرد. همچنین هنگام نصب برنامه ها مراقب باشید که چه دسترسی هایی به آنها می دهید و چه ویژگی هایی را فعال می کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا