اخبار روز

اخبار مربوط به قرارداد خرید سه هزار اتوبوس جدید!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، علیرضا زاکانی روز شنبه در حاشیه نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در کمپین  امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه ریزی انجام شده اتوبوس ها و مینی بوس ها قرار است، امسال و سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بپیوندید.

شهردار تهران با اشاره به انعقاد قرارداد الحاق اتوبوس ها و مینی بوس های جدید به ناوگان حمل و نقل گفت: با تلاش های صورت گرفته قرارداد الحاق سه هزار دستگاه اتوبوس جدید به حمل و نقل عمومی شهرداری تهران منعقد شد. از این تعداد 500 دستگاه آن مینی بوس است.

وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده است که بیشتر آنها اتوبوسی هستند. از 667 اتوبوس و مینی بوس ذکر شده؛ 237 دستگاه مربوط به 6 ماهه اول سال 1402 است و این روند نوسازی و بازسازی در 6 ماهه دوم سال جاری ادامه خواهد داشت.

زاکانی با اشاره به فعالیت خط بازسازی اتوبوس تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 150 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است که این تعداد تا پایان سال افزایش می یابد.

بازگشت اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از ماه آینده آغاز می شود

شهردار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از 3 هزار مورد ذکر شده، 1000 اتوبوس برقی است که 50 دستگاه از آن در ماه آینده وارد خطوط اتوبوسرانی می شود و در نظر داریم در بازه زمانی مشخص از سوخت گازوئیلی و فسیلی به اتوبوس های برقی تبدیل شویم.

زاکانی به ورود اتوبوس های سه کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: چهار دستگاه از این اتوبوس ها در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در دوره دولت پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و در این دوره مدیریت شهری، دو دستگاه از این اتوبوس ها تمدید شد و وارد شد، چرخه حمل و نقل را تکمیل کردیم و 2 دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

وی از ورود 100 اتوبوس سه کابین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های داخلی مرتبط با گروه خارجی منعقد شد و این اتوبوس ها نیز وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهند شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس های قبلی یورو 5 نبودند اما اتوبوس های جدید با استاندارد وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد، افزود: همه اتوبوس ها در حال پلاک‌گذاری  هستند و بنا داریم چندین دستگاه از این اتوبوس ها وارد چرخه حمل و نقل شوند.

زاکانی درباره خطوط فعالیت اتوبوس های برقی در پایتخت گفت: این اتوبوس ها در محور خیابان جمهوری تردد خواهند کرد.

منبع: ایرنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا