اخبار روز

قرآن سوزی یا قرآن بر نیزه؟/حسن دادخواه

بر این اساس “جمعیتحسن دادخواه از اساتید دانشگاه و از اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در یادداشتی در کانال این انجمن نوشت:

هرازگاهی در یکی از کشورهای اروپایی یا به اصطلاح غربی شاهد آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان توسط فردی ناشناس و ناشناس از میان میلیون ها شهروند کشورهای غربی به نام آزادی فردی هستیم.

البته پس از آن نیز موجی از واکنش ها در کشورهای اسلامی و جوامع مسلمان به راه افتاده و مسلمانان و رهبران کشورهای اسلامی در محکومیت این اقدام مشکوک، غیرمنطقی و غیرمتعارف، انکار و انزجار خود را از این رفتار فاجعه بار اعلام می کنند.

تکرار آتش زدن قرآن به دلایل شخصی به قرآن یادآوری می کند که در جنگ با یاران امیرالمومنین علی (ع) نیزه را به سوی جبهه مقابل و مسلمانان دشمن نشانه رفته تا از این طریق بتوانند پیشروی سربازان و رزمندگانی را که به نظر می رسد در مقابل امام و امام علیه السلام پیروز می شوند، کند کنند.

علیرغم توصیه حضرت علی (ع) به ادامه جنگ و مقاومت در برابر مکر دشمن با سپر قرار دادن قرآن بر نیزه، عده ای از سربازان امام در نهایت فریب این ترفند را خوردند و به بهانه به ظاهر مقدس خودداری از جنگ با قرآن، از میدان نبرد عقب نشینی کردند.
در دنیای پیچیده امروز، می توان دست های مرموز و پنهانی را در تکرار سوزاندن قرآن مشاهده کرد که گاه با اجازه دولت های غربی و اروپایی انجام می شود و هدفی جز برهم زدن اخلاق و روان مسلمانان و برهم زدن نظم اجتماعی جوامع اسلامی و اسلامی ندارد. اگر بتوان اتحاد کشورهای اسلامی و فضای آرام اجتماعی و سیاسی در کشورهای اسلامی و مسلمان را یکی از راه ها و مسیرهای پیشرفت کشورهای اسلامی دانست، می توان چنین فرض کرد که ترفندهای سرویس های جاسوسی دشمنان جوامع اسلامی در پدیده شوم آتش زدن و سوزاندن قرآن کریم نقش داشته است.

بر این اساس، واکنش کشورهای اسلامی و جوامع اسلامی به قرآن سوزی های مشکوک، ضمن نشان دادن روحیه قوی مذهبی مسلمانان، نباید از حد معمول فراتر رفته و به روابط سیاسی کشورهای اسلامی با جهان خارج آسیب وارد کند و یا واکنش های مخرب و تلافی جویانه را نسبت به شهروندان غربی و اماکن وابسته به آنها در کشورهای اسلامی برانگیزد.

این رفتار خویشتن‌دار زاییده روح و ایمان پاک، سازنده و انسان‌دوستانه‌ای است که آموزه‌های قرآن به مسلمانان داده است و پاسخ‌های تلافی‌جویانه و خشونت‌آمیز البته همان دست‌های پنهان در قرآن سوزی را خشنود خواهد کرد.

قرآن كريم تنها بر روي صفحات كاغذي و چاپي گرانقيمت با ظاهري زيبا نيست، دنياي امروز بايد قرآن را در بدن، رفتار و واكنش هاي منطقي همراه با صبر و پختگي زنان و مردان مسلمان جوان و پير ببيند. آرامش سیاسی و اجتماعی جوامع مسلمان نباید تحت تأثیر رفتار یک یا دو شهروند در یک کشور غربی یا اروپایی قرار گیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا