اخبار روز

با نشانه ای جالب از سلامت بدن آشنا شوید! /آیا بهره‌گیری از قدرت یا گرفتن دست نشانی از سلامتی است؟

به منظور اندازه گیری قدرت “گرفتن” دست، از یک وسیله به نام دینامومتر دستی استفاده می شود. این دستگاه، یک نوع دستگاه دستی است که فرد باید تلاش کند تا به حداکثر توان خود آن را فشار دهد.

به گزارش عصر ایران، با افزایش سن، ماهیچه های ما به طور طبیعی ضعیف می شوند. در واقع این فرسایش و تحلیل عضلانی کل بدن از جمله زانو، باسن، پشت و غیره را تحت تاثیر قرار می دهد.

پس مرتب این کار را انجام دهید تمرین با وزنه یا حتی یک تمرین به سادگی مشت زدن برای مقابله با این اثرات بسیار مهم است. شاید تعجب کنید، اما دست های ما بخشی از بدن ما هستند که معمولا کمتر از سایر اندام ها به آن توجه می کنیم.

در واقع، قدرت گرفتن، یعنی نیرویی که وقتی دستمان را به دور یک جسم فشار می‌دهیم، نشان‌دهنده خوبی برای سلامت کلی ما است.

بله کاملا درست شنیدید قدرت “گرفتن” دست ها مهمتر از یک دست دادن دوستانه یا باز کردن شیشه ترشی است! محققان قدرت گرفتن را یک نشانگر زیستی ضروری برای همه گروه های سنی، به ویژه سالمندان می دانند.

به عبارت دیگر، قدرتی که در دستان، مچ دست و ساعد خود احساس می کنید. مهر این تاییدی بر سلامت بدن شماست. این توانایی همچنین با کاهش خطر آسیب فیزیکی و جلوگیری از روند پیری سلول های مغز و بیماری آلزایمر مرتبط است. اطلاعات کامل در مورد این مطالعات را می توان در وب سایت یافت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده در دسترس

دکتر اردشیر هاشمی متخصص طب سالمندی کلینیک کلیولند توضیح می‌دهد: «بعد از 50 سالگی و شاید حتی زودتر، قدرت گرفتن به طور طبیعی کاهش می‌یابد.» در همین حال، او توضیح می‌دهد که افرادی که قدرت گرفتن خود را با یک تمرین ساده مانند مشت کردن هر روز حفظ می‌کنند، آهسته‌تر پیر می‌شوند. آنها همچنین برای مدت طولانی تری سالم می مانند و بیشتر در برابر آلزایمر محافظت می شوند.

قدرت دست چه ارتباطی با سلامتی ما دارد؟

قدرت گرفتن دست با دستگاهی به نام دینامومتر دستی اندازه گیری می شود. این وسیله نوعی دستگاه دستی است که فرد باید تا آنجا که ممکن است فشار دهد.

قدرت

به طور کلی مشخص شده است که قدرت بیشتر با سلامتی بهتر همراه است. البته یکسری محدودیت ها در این زمینه وجود دارد و باید تاثیر عواملی مانند سن، BMI و عوامل دیگر را در نظر گرفت. محققان قدرت گرفتن ضعیف را اینگونه تعریف می کنند:

– کمتر از 26 کیلوگرم برای آقایان

– کمتر از 16 کیلوگرم برای زنان

متأسفانه، تا زمانی که شروع به از دست دادن قدرت دست های خود نکنیم، متوجه اهمیت این اندام نمی شویم. دستان ما برای بسیاری از کارهای روزانه ما ضروری هستند. بستن دکمه‌های پیراهن، غذا خوردن با چنگال و نوشتن با خودکار، همگی نیازمند قدرت و مهارت خاصی در دست‌ها و انگشتان ما هستند.

هر چه بیشتر گرفتن دستان خود را تقویت کنید، سلول‌ها کندتر پیر می‌شوند و این رویکرد حتی می‌تواند از بیماری‌هایی مانند آلزایمر جلوگیری کند.» از طرف دیگر، اگر این قدرت را حفظ نکنید، سلول‌ها سریع‌تر متابولیسم را آغاز کرده و سریع‌تر پیر می‌شوند. ”

از تاثیر قدرت مشت زدن دست بر سلامت کلی بدن تا تمرینات خاص برای بهبود آن

اما چگونه می توانیم دستانی قوی داشته باشیم و از آلزایمر خلاص شویم؟

بهبود قدرت گرفتن آسان است: یک توپ کوچک را بگیرید و شروع به فشردن کنید. هدف این است که عضلات دست و ساعد را تا حد امکان منقبض کنید. توصیه می شود دو بار در روز حداقل 10 دقیقه به هر دست اختصاص دهید. باید گفت به راحتی می توانید بدون توپ ضربه زدن و باز کردن مجدد دست را تمرین کنید. فقط باید این کار را به طور منظم و روزانه انجام دهید تا بتوانید علاوه بر سلامت جسمی به سلول های مغز خود نیز کمک کنید.

تمرینات قدرتی دست چه تاثیری بر بدن دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، توانایی باز و بسته کردن دست ها پیامدهایی دارد که فراتر از انجام کارهای روزمره در زندگی انسان است. برخی از اثرات کلیدی تقویت دست ها بر بدن عبارتند از:

– بهبود قدرت عضلانی

قدرت دست به سادگی می تواند وضعیت سایر عضلات بدن را نشان دهد. حفاظت همانطور که ما آن را می شناسیم قدرت عضلانی در سرتاسر بدن، برای تحرک، تعادل و استقامت حیاتی است.

یک بدن قوی به این معنی است که می توانید بیشتر بیرون باشید، بیشتر ورزش کنید و به طور کلی با دنیای اطراف خود تعامل داشته باشید. هنگامی که بافت چربی جایگزین ماهیچه می شود، فرد به مرور زمان قدرت بدنی خود را از دست می دهد. تمرین باز و بسته کردن دست ها یکی از تمریناتی است که می تواند به حفظ سلامت ماهیچه های بدن در طولانی مدت کمک کند.

در یک مطالعه، محققان ارتباط قابل توجهی بین قدرت گرفتن دست و راه رفتن یا بالا رفتن از پله ها کشف کردند. لازم به ذکر است که در این صورت با یک دور باطل روبرو هستیم. کاهش قدرت در هنگام مشت زدن منجر به کاهش تحرک می شود که به نوبه خود به این معنی است که ما کمتر قادر به افزایش قدرت عضلانی خود به روش های مختلف مانند فعالیت بدنی هستیم. این به تضعیف ماهیچه ها ادامه می دهد و فرد را در معرض خطر افتادن و شکستن قرار می دهد.

– حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی

پیامدهای سلامتی ناشی از کاهش قدرت گرفتن در دست ها به وضوح در سراسر بدن قابل مشاهده است و بنابراین منطقی است که فرض کنیم این اختلال عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی را نیز مختل می کند.

ممکن است کمی غیرعادی به نظر برسد، اما ما با یک مشکل کاملا منطقی روبرو هستیم: گرفتن ضعیف نشانه کاهش قدرت عضلانی در گوشه های بدن ما است که منجر به کاهش تحرک می شود. علاوه بر این، تحرک محدود نیز می تواند منجر به تنهایی شود. از سوی دیگر، محدودیت های فیزیکی تأثیر بسیار منفی و مخربی بر سلامت روان دارند. به عنوان مثال، اگر نمی توانید بیرون بروید و با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید، نمی توانید کارهایی را انجام دهید که شما را خوشحال می کند و در نهایت منزوی خواهید شد. خود انزوا هم بر سلامت شناختی و هم بر سلامت عاطفی مغز شما تأثیر می گذارد.

محققان قدرت گرفتن ضعیف دست را با شرایط زیر مرتبط می‌دانند:

– اختلالات شناختی (مانند سردرگمی، مشکلات حافظه و پردازش کندتر و بیماری آلزایمر)

– افسردگی

– مشکل خواب

در این بین، تمرین منظم مشت های ساده می تواند تا حد زیادی از عوارض جانبی ذکر شده در بالا جلوگیری کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا