اخبار روز

فیلم منتشر نشده از لحظه ریزش در جاده چالوس

به نقل از شمانیوز

به گزارش سایت طلا، دوربین های مداربسته سد امیرکبیر 20 دقیقه از رانش زمین در ارتفاعات جاده چالوس و دیواره رودخانه کرج را که باعث مسدود شدن جاده ارتباطی سد و سیستم های آبرسانی پایتخت شده بود، ثبت کردند.

بر اساس ارزیابی کارشناسان، در این رانش زمین یک میلیون و 600 هزار مترمکعب سنگ و تخته سنگ معادل نیمی از شهر اکباتان به بستر رودخانه کرج سقوط کرد.

* جزئیات ابعاد زمین لغزش رودخانه کرج

رانش زمین که تصاویر آن در فیلم دوربین های مداربسته سد کرج قابل مشاهده است، مواد طبیعی را از ارتفاعات رو به اتوبان کرج – چالوس در استان البرز و در کیلومتر 24 آن، جاده بین تونل های 2A و 2 به سمت بستر تخلیه کرد. رودخانه کرج و باعث مسدود شدن این رودخانه شده است.

بر اساس اطلاعات میدانی از محل حادثه، توده صخره ای با تخته سنگ (تکه های سنگ) به اندازه یک خودروی سواری در حجمی به طول 300 متر و عرض 200 متر، مسافتی در حدود 500 تا 600 متر را از ارتفاعات طی کرده است. و در بستر رودخانه در اعماق مختلف. بستر رودخانه کرج را از 2 تا 50 متر مسدود کرده بود.

بر اساس اطلاعات ثبت شده، این ریزش پس از بارندگی های سیل آسا در استان البرز رخ داد و ایستگاه های هواشناسی نزدیک به منطقه در کمتر از 2 ساعت 47 میلی متر باران را در این منطقه ثبت کردند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا