اخبار روز

فوری: خبر مهم دولت برای بازپرداخت وام فوری 3 و 5 میلیاردی!/جزئیات

وام فوری مجموعه ای از وام ها و تسهیلات بانکی فریبنده است. کارآفرینان، زوج‌های جوان، کارآفرینان، جویندگان خانه و به طور خلاصه هر کسی که می‌خواهد از نظر حرفه‌ای، زندگی و تحصیل تغییری ایجاد کند. به عنوان کمک می تواند از وام فوری بانک بهره مند شود. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از اعتبار فوری ما پرداخت می کنیم

محمدصادق خیاطیان با بیان اینکه امسال در قالب تبصره 18 قانون بودجه پنج میلیارد تومان به عنوان تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات اعتباری به بنگاه های دانش بنیان، فناور و خلاق اختصاص یافته است. صندوق نوآوری نیز به همین صورت است. پایگاه به شناسایی، ارزیابی اولیه و معرفی شرکت های دانش بنیان، فناورانه و خلاق متقاضی وام کاری از بانک های تجاری می پردازد.

وی تصریح کرد: فرآیند ثبت، شناسایی و ارزیابی درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌آور و خلاق متقاضی دریافت وام کار از منابع جزء ۴ بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ از سراسر کشور است. کشوری افزود: این تسهیلات در راستای حمایت از توسعه شغلی در اکوسیستم فناوری کشور بوده و نوآوری ها با اولویت شرکت های مناطق محروم و مرزی و با همکاری 10 بانک عامل کشور اعطا می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداختی به شرکت های نوآور در این طرح 3 میلیارد تومان با نرخ کارمزد وام 4 درصد و مدت بازپرداخت 48 ماهه است.

خیاطیان بانک های ملی، ملت، صادرات، تجارت، سامان، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه مهر ایران، قرض الحسنه رسالت، سینا و تعاونی تجربه به عنوان ده بانکی که از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در اعطای این تسهیلات قرض الحسنه حمایت خواهند کرد، نام برده شده است.

اعطای سه میلیارد کمک بلاعوض به موسسات دانش بنیان با بازپرداخت چهار ساله

وی در پاسخ به این سوال که نحوه محاسبه میزان تسهیلات و معرفی دانش بنیان، فناوری و بنگاه های خلاق به بانک ها از محل صندوق نوآوری و شکوفایی چگونه است، توضیح داد که این تسهیلات با دو مدل بر اساس درخواست متقاضیان محاسبه می شود. مدل اول “افزایش خالص اشتغال” را در این شرکت ها پیش بینی می کند فروردین 1401 bis تیر 1402 بر اساس کارکنان تمام وقت و لیست بیمه محاسبه می شود. این آمار با کسر تعداد افراد درج شده در لیست بیمه محاسبه می شود. فروردین ماه 1401 از تعداد افراد درج شده در لیست بیمه تیر ماه 1402 محاسبه می شود.

به گفته وی، هرگونه سود خالص در اشتغال با مدرک لیسانس و بالاتر مستلزم تسهیلات قرض الحسنه بر اساس دانش بنیان، فناوری و خلاق بودن شرکت و همچنین آخرین مدرک تحصیلی کارمند و عضویت کارمند در بنیاد ملی نخبگان و استان ثبت نام. شرکت محاسبه می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از دومین مدل محاسباتی اعطای تسهیلات اعتباری به شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق بر اساس ایجاد مشاغل جدید در این گروه ها خبر داد و افزود: در روش دوم، شرکت ها تکمیل می کنند. کاربرگ های فهرست شده صندوق نوآوری و شکوفایی سامانه غزل طرح خود را برای ایجاد مشاغل جدید به همراه فرم تعهد استخدامی ابلاغ شده توسط وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری می کند.

اعطای سه میلیارد کمک بلاعوض به موسسات دانش بنیان با بازپرداخت چهار ساله

وی ادامه داد: میزان تسهیلات در روش دوم به دنبال ارزیابی طرح توسط صندوق، خالص افزایش اشتغال شرکت، نوع شرکت، آخرین مدرک تحصیلی شاغلان جدید و استان محل ثبت شرکت برآورد خواهد شد.

شرکت‌های متقاضی نباید دارای قسط معوق و چک برگشتی باشند

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه، شرکت های متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه باید دارای کد کارگاهی و فهرست بیمه و همچنین فاقد قسط معوق یا چک برگشتی باشند، افزود: از طرفی شرکت های متقاضی نباید مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشند و زیان انباشته این شرکت ها طبق اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۱، نباید کمتر از ۵۰ درصد سرمایه ثبت‌شده آنها باشد.

خیاطیان همچنین درباره نحوه درخواست شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق برای دریافت وام کار توضیح داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درخواست خود را در سامانه غزال ثبت کنند و صندوق نیز پس از بررسی درخواست ها و ثبت نام، ثبت نام می کند. ماهیت این طرح، به یکی از ده بانکی که با صندوق نوآوری کار می کنند ارائه می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه شرکت های متقاضی وام باید دارای کد مغازه و سابقه بیمه باشند و همچنین نیازی به داشتن اقساط سررسید یا چک نقدی نداشته باشند، افزود: از سوی دیگر شرکت های متقاضی باید انجام دهد.» مشمول ماده 141 این قانون نمی باشد. شرکت ها هستند و زیان انباشته این شرکت ها طبق اظهارنامه مالیاتی 1401 نمی تواند کمتر از 50 درصد سرمایه سهام آنها باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا