اخبار روز

خبر خوب برای بازنشستگان؛ بازنشستگان، منتظر واریزی بزرگ در صبح شنبه باشند!

جزئیات دقیق مربوط به این خبر را در ادامه بخوانید.

به گفته پی ام آپ، طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرار است تا قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود. هدف اصلی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان بوده است و این موضوع در قوانین بودجه‌های سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ تدبیر گرفته و در طول این سه سال، مبلغ معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری اختصاص یافته است. با اجرای دو مرحله همسان‌سازی، حقوق و مزایای بازنشستگان افزایش یافته و در سال ۱۴۰۰، مستمری و حقوق بازنشستگان کشوری با یک درصد افزایش، و در سال ۱۴۰۱ نیز همراه با افزایش‌های سنواتی، یک مرحله همسان‌سازی انجام گرفت. ادعا شده است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری منجر به اختلالاتی در دو صندوق مربوطه شده و بازنشستگان را متضرر ساخته است.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری در روزهای اخیر مشکلات و دغدغه های این صندوق را میراث شش دهه ای دانست و گفت: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه های گذشته است که در حال انباشته شدن و تبدیل شدن به آن است. بحران برای صندوق نعمت الله ترکی با اشاره به تناسب حقوق بازنشستگان اظهار داشت: در بودجه سال 1401 9 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد و دولت سهام یک شرکت را برای این موضوع در اختیار صندوق قرار داد و در تلاش هستیم عملیاتی شود. تناسب با انحلال این اقدامات.

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است قبل از شهریور در سال 1402 مابقی طرح تعدیل حقوق مستمری بگیران مشمول این صندوق اجرا می شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش اصلاحاتی انجام گرفته است و امیدواریم تا پایان مرداد، تمامی مطالبات سه گروه آموزش و پرورش پرداخت شود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرده است که به دلیل بزرگ بودن صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری، زیرساخت‌های قابل توجهی در این حوزه وجود دارد. با آغاز طرح جدید از مرداد ماه امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصد هزینه‌های سفر و بازپرداخت ۸۰ درصد بقیه هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا