اخبار روز

فوری: میلیون‌ها سهم برای سهامداران از امروز شروع می‌شود

تعدادی از افراد در سال 2005 موفق به دریافت سهام نشدند. مابقی سهام شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، موسسات خیریه و سه دهم درآمد امسال صاحب سهام خواهند شد. سود سهام عدالت 1400 در سال جاری دو برابر شد و سود سهام فاز اول به سهامداران پرداخت شد و فاز دوم پایان یافت. اسفند نزد صاحبان سپرده شد سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید

سهام عدالت قابل فروش و شرایط جدید پرداخت سود سهام اعلام شده است. در خصوص تخصیص سهام سرمایه به بازماندگان نیز هیات وزیران باید موجودی قابل واگذاری مازاد سهام خود را برای تخصیص در قالب سهام سرمایه تعیین کند. سود سال گذشته در دو مرحله واریز شد و سهامداران منتظر پرداخت سود سال 1402 و مابقی سود 1401 هستند.

یکی از اعضای شورای عالی بورس گفت: با تصویب شورای عالی بورس مقرر شد هر یک از تعاونی های سهامی شهرستان با حداقل 20 درصد اعضای خود جلسات خود را به صورت حضوری و الکترونیکی تشکیل دهند. با حضور حداقل 20 درصد اعضا و همچنین حضور در جلسات شرکت های سرمایه گذاری دولتی پس از انتخابات.

عبداللهی افزود: در زمینه اجرای آیین نامه شرکت های سرمایه گذاری استانی تصمیمات خوبی برای حضور تعاونی های سهامی در مجامع سرمایه گذاری استان ها اتخاذ شده و دولت تصمیم گرفته است نماینده شرکت سرمایه گذاری استان در شرکت های سرمایه گذاری با یک مکانیسم.”

وی با توجه به اینکه برخی از شرکت های سرمایه پذیر علیرغم حضور در هیئت مدیره در شرکت خود از نبود نماینده سهام عدالت گلایه داشتند، گفت: تاکنون سازوکار حضور نماینده سهام عدالت مشخص نبود و وجود داشت. شکاف و شکاف در مجامع شرکت های سرمایه پذیر. بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مقرر شد حداکثر ظرف 3 تا 4 ماه آینده این شکاف برطرف شود و نمایندگان سرمایه گذاری سهام عدالت وارد شوند و شرکت های سرمایه دار در مجامع عمومی معرفی شوند.

عضو شورای عالی بورس درباره زمان گشایش نمادهای معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری عدالت توضیح داد: قبل از برگزاری نماد معاملاتی شرکت های استانی، هیأت مدیره و افزایش سرمایه آنها ثبت شود و پس از آن که امکان بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت ها وجود دارد. سرمایه گذاری افتتاح شد.

عبداللهی گفت: البته این سیاست این است که مردم در سهام عدالت بمانند و سهام ارزشمند خود را نفروشند، اما افتتاح نماد معاملاتی شرکت های سهامی عام عدالت سه تا چهار ماه طول می کشد.

سیاستگذار در سال 85 با هدف توزیع ثروت بین دهک های کم درآمد و متوسط ​​جامعه اقدام به توزیع سهام 6 دهک کم درآمد کرد و در همین راستا 49 میلیون نفر از مردم ایران سهامدار این سهام شدند. ارزش از آن پس در مدت 10 سال یک میلیون تومان از محل سود و عواید این شرکت ها و سهام عدالت پرداخت شد. اردیبهشت ماه در سال 2019 آزاد شد. پس از دوره آزادسازی، هلدینگ های استانی تأسیس شد و 30 میلیون سهامدار که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، سهامدار این شرکت ها شدند و 19 میلیون سهامدار نیز روش مدیریت مستقیم را انتخاب کردند، اما در سال 99 به دلیل تقاضای افرادی که سهام خود را فروختند، باعث شد. سقوط بازار و کاهش ارزش سهام با پرتفوی مناسب و پس از آن رگولاتوری نماد معاملاتی شرکت های استانی را بست.

در حال حاضر برای گشایش نمادهای معاملاتی سهام استانی، برگزاری مجامع عمومی این شرکت ها، انتخاب هیات مدیره، افزایش سرمایه شرکت های استانی، ثبت افزایش سرمایه و شفاف سازی صورت های مالی ضروری است. تمامی این موارد منوط به تدوین نهایی آیین نامه معاملات سهام در هیئت رئیسه می باشد. بستگی به بورس دارد که آخرین جلسه این شورا روز سه شنبه 29 تیر 1402 بوده است.

معاون سازمان خصوصی سازی گفت: سود شرکت های غیر سهامی به سازمان خصوصی سازی می رسد و از طریق سپرده گذاری مرکزی توزیع می شود.

محمود قامت در پاسخ به این سوال که سود 13 شرکت غیر بورسی مشمول سبد عدالت چگونه دریافت و به ذینفعان واریز می شود، پاسخ داد: سود شرکت های غیر بورسی سبد عدالت را نیز گرفتیم و به آنها تقسیم کردیم. سهامداران و ذینفعان آنها از طریق سپرده گذاری مرکزی و سامانه سجام. و تفاوتی بین شرکت های بورسی و غیر بورسی در تقسیم سود شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر وجود ندارد.

وی گفت: سود شرکت های سهامی عام با مصوبه شورای عالی بورس صورت می گیرد. البته برخی از شرکت های سهامی خاص بخشی از سود خود را صرف افزایش سرمایه شرکت می کنند و در ازای آن به صورت سهام پاداش یا ضمانت نامه به آنها پس می دهیم. ذینفعان برای سهامداران اعم از سود نقدی یا ضمانت نامه پرداخت می کنند و سهام پاداش نیز دریافت و به حساب ذینفع واریز می شود.

قامت همچنین گفت: سود شرکت‌های غیر بورسی را از سال‌های گذشته دریافت کرده‌ایم و به صورت مقطوع از طریق CSD به سهامداران پرداخت کرده‌ایم و تمام سودهای وصول شده اعم از شرکت‌های بورسی یا غیر بورسی از طریق CSD است. سامانه سجام. به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز می شود.

معاون سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سود انباشته یک جا جمع آوری و به صورت متمرکز از طریق سرمایه سهام سجام پرداخت می شود.

قامت همچنین درباره تخصیص سهام عدالت به بازماندگان گفت: هیئت وزیران باید پرتفوی قابل واگذاری مازاد سهام خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت تعیین کند و سازوکار اجرایی اعطای سهام توسط هیات عامل بر اساس اصل 44 تعیین شود. تعیین شده است، اما هنوز دستورالعمل حل و فصل نشده است. به سازمان خصوصی سازی نگفتند که بین مالباختگان سهام توزیع کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا