اخبار روز

فوری: مسکن دولتی برای این خانواده ها از امشب

ثبت اراضی خانواده های دارای 4 فرزند آغاز شد.

وزارت راه و شهرسازی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان، 15 هزار خانوار مشمول این قانون زمین رایگان دریافت کردند. این خانوارها بعد از 24 آبان 1400 فرزند سوم یا بیشتر داشته اند. مهر

رئیس دفتر صنعت مسکن از واریز وجوه نهضت ملی مسکن به 322 هزار نفر از متقاضیان خبر داد و گفت: حدود یک میلیون و 347 هزار مدعی نهضت ملی مسکن به پنج بانک اصلی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، ابوالفضل نوروزی با اشاره به دلایل عدم انطباق بانک های عامل با نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: یکی از موارد مربوط به نظام بوده است؛ در حالی که یکی از این موارد مربوط به نظام است. برخی از بانک ها در سال اول به سیستم متصل نشدند زیرا تصمیمی گرفته نشد، البته زیرساخت های سیستم فراهم بود و اولین بانک از روز اول به سیستم متصل شد.

وی با یادآوری اینکه بانک مرکزی سهمیه بانک ها در نهضت ملی مسکن را اعلام کرد، افزود: سهمیه 360 میلیارد تومانی بانک ها و موسسات در نهضت ملی مسکن شهریور در ماه 1400 اعلام شد و همه بانک ها از سهمیه خود اطلاع داشتند.

وی در خصوص تمرکز رئیس جمهور بر پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی بانک ها از طریق دولت هوشمند متصل هستند و امکان پرداخت وام تسهیلات حمایتی در زمین های 99 ساله فراهم شده است. از آنجایی که ادبیات فنی به پرداخت تسهیلات می پردازد، برخی بانک ها با رویه های مربوطه آشنا نبودند.

رئیس دفتر مسکن با تاکید بر اینکه زیرساخت های پرداخت مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است، افزود: حدود یک میلیون و 347 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن به پنج بانک اصلی معرفی شدند. تا 26 تیرماه 1402 فقره تسهیلات به 322000 متقاضی (شامل پروژه های مسکن مهر، مسکن روستایی و طرح های بلاعوض) پرداخت شده است.

نوروزی با بیان اینکه بانک ها پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را از 5 ماه گذشته آغاز کرده اند، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات تا 31 خرداد امسال بانک دی در سال اول اجرای قانون تشویق تولید مسکن، یارانه ای به نهضت مسکن ملی پرداخت نکرد. در سال 1402 تا 31 خرداد ماه صفر بود

وی یادآور شد: پس از برگزاری سه جلسه شورای عالی مسکن در سال جاری با حضور رئیس جمهور، همکاری بانک ها با نهضت ملی مسکن نسبت به سال گذشته بهبود یافته اما همچنان کافی نیست.

به گفته وی، امسال قرارداد وام 80 میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن منعقد شد.

مستوفی، مدیرکل دیوان محاسبات سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جرایم مالیاتی بانک‌هایی که در جریان نهضت ملی مسکن در پرداخت بدهی خود کوتاهی کرده‌اند، گفت: این سازمان در دی ماه سال گذشته نسبت به مطالبه این مالیات اقدام کرد. و اکنون بدهی مالیاتی 60 میلیارد تومان است. صادر و به کلیه بانک هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: همه بانک ها به این اظهارنامه ها اعتراض کرده اند اما مهم این است که تنها 19 درصد از تعهدات در 6 ماهه اول انجام شده است، یعنی 60 هزار میلیارد تومان در مقابل 360 هزار میلیارد. شهریور امسال فرصت دارند تا به تعهدات پرداختی خود به تسهیلات نهضت ملی مسکن در 6 ماهه دوم سال گذشته و 6 ماهه اول امسال پرداخت کنند. تسهیلات 458 میلیارد تومانی باید بلافاصله با اعلام وزارت راه و شهرسازی پرداخت شود، گواهی مالیات صادر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا