اخبار روز

خبر فوری؛ واریزی سود سهام عدالت، قبل از شروع شدن اولین روزهای مدرسه!/ جزئیات خبر

عضو شورای عالی بورس اعلام کرد که این شورا هنوز تصمیمی درباره واریز سود سهام عدالت و نحوه توزیع آن به تساوی اعضا گرفته نشده است.

به گزارش پی ام آپ، بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس، اعلام کرد که مجمع اکثریت شرکت‌های سهام عدالت برگزار شده و سودها شناسایی شده‌اند. اما هنوز تصمیمی درباره زمان واریز سود به سهامداران عدالت گرفته نشده است. وی افزود که اختلافات مرتبط با اصول سهام عدالت همچنان وجود دارد و آیین‌نامه معاملاتی آن در حال بررسی است. تاکنون چند جلسه برگزار شده، اما به نتیجه نرسیده‌اند. در جلسه آتی شورای عالی بورس در تاریخ 31 مرداد، موضوع سهام عدالت در دستور کار قرار ندارد.

عبداللهی در مورد اینکه سود سهام امسال دو مرحله ای یا یک مرحله ای خواهد بود، گفت: در این زمینه به نتیجه نرسیده ایم اما اکثر شرکت های سرمایه گذاری سهام سودآور هستند و برای سهامداران سود شناسایی می کنند.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هفته گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه پرداخت سود سهام اظهار داشت: این بستگی به عملکرد شرکت های سرمایه پذیر دارد که اگر زودتر سود را واریز کنند، سود اقدامات قبلی را پرداخت کنیم.

یک مقام مطلع در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام نمود که از مجموع 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، تا کنون 29 شرکت مجمع عمومی خود را برگزار نموده‌اند. از این تعداد، 25 شرکت سودها را شناسایی کرده‌اند که سهامداران از جمله سهامداران عدالت می‌بایست پرداخت کنند. چهار شرکت دیگر بدون سود باقی مانده‌اند و مجمع عمومی برای آنها هنوز برگزار نشده است. با توجه به فصل برگزاری مجامع، طی یک تا دو هفته آینده وضعیت بقیه شرکت‌ها نیز روشن خواهد شد.

این مقام کارشناسی گفت: شورای عالی بورس باید تصمیم بگیرد که سود سرمایه به سهامداران چگونه و با چه مکانیزمی پرداخت شود که شورای عالی بورس هنوز به این نتیجه نرسیده است.

سهام عدالت متعلق به 49 میلیون ایرانی در 49 شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و 36 شرکت بورسی است و سود سال مالی 1401 باید تجمیع و از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب سهامداران عدالت واریز شود. سال گذشته این سود در دو مرحله واریز می شد اما در سال های گذشته به صورت تک مرحله ای (فارس) واریز می شد.

آیا سود سهام در دو مرحله پرداخت می شود؟

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، در جلسه با خبرنگاران اظهار داشت که صورت‌های مالی سال 1401 شرکت‌های سهام عدالت به تازگی در دسترس قرار گرفته‌اند. اگر سودها همزمان واریز شوند، مقدار آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود که در صورت تاخیر در پرداخت سود برخی از شرکت‌ها مانند پتروشیمی خلیج فارس، واریز سود سهام عدالت به صورت دو مرحله‌ای انجام خواهد شد. (منبع: تسنیم)

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا