اخبار روز

پرداخت میلیونی سود سهام عدالت به سهامداران از امروز! | جزئیات دقیق این طرح واریزی

جزئیات سود سهام عدالت را از زبان خاندوزی بخوانید.

وزیر اقتصاد هشدار می‌دهد: در سال ۱۳۸۵، یک تعدادی از افراد موفق به دریافت سهام عدالت نشدند. باقی‌ماندگان این سهام شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی هستند. اما امسال، درآمدی که تا به حال کسب کرده‌اند، به صورت سهام بهشت می‌چکداران واگذار خواهد شد. سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است و مرحله اول آن به سهامداران پرداخت شده است. مرحله دوم پرداخت سود تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت. تا دارندگان سهام عدالت می‌توانند بدون نیاز به ضامن، وام‌های کوچکی از بانک‌ها دریافت کنند.

همچنین، وزیر اقتصاد درباره احتمال دیرکرد پرداخت سود برخی شرکت‌ها نسبت به سال گذشته هشدار می‌دهد و می‌گوید: در صورت بروز این موضوع، پرداخت سود سهام عدالت مانند سال گذشته به دو مرحله تقسیم خواهد شد.

حاجی وند گفت: سهامداران عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به ثبت نام جدید ندارند و افرادی که سال گذشته سود سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز می توانند امسال آن را دریافت کنند.

وی همچنین در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام جدید اظهار داشت: به روش سنتی مجامع شرکتی، این سود ثبت و دریافت می‌شود و پس از ابلاغ به حساب افراد واریز می‌شود. جلسه برگزار خواهد شد. نمی توان تخمین دقیقی از میزان و زمان سود سهام داد و مردم باید منتظر بمانند. در نهایت سهامداران دقت داشته باشند اخبار مربوط به سهام عدالت را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود که پس از تشکیل مجامع شرکت های دریافت کننده، سود سهام در کوتاه ترین زمان ممکن واریز می شود.

در چند روز گذشته، برخی از افراد پیامکی دریافت کرده‌اند که خواسته است برای ثبت‌نام در سهام عدالت، ثبت نام کنند و در این پیامک اعلام شده است که سودی به مبلغ دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان برای ثبت‌نام‌کنندگان واریز می‌شود. اما واقعیت چیست؟
به گزارش تجارت نیوز، پیامک ثبت نام سهام عدالت از نوعی کلاهبرداری جدید است، زیرا تا به این لحظه هیچ خبری از ثبت نام رسمی سهام عدالت برای افراد منتشر نشده است و دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تخصیص سهام عدالت جدید به مردم ندارد.

از طرف دیگر، اگر اولویتی برای ثبت نام در سهام عدالت وجود داشته باشد، آن اولویت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تعلق دارد، نه به دیگران. این در حالی است که در پیامک ثبت نام سهام عدالت ادعا شده است که همه افراد می‌توانند ثبت نام کنند و سایت برای همه گروه‌ها باز است.

آدرس صحیح سامانه ثبت سهام samanese.ir است اما سامانه متفاوتی در این پیامک ارائه شده است.

وحسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جدید ارزیابی دارایی های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت گفت: صورت های مالی 1401 شرکت به تازگی تهیه شده و پرداخت سود منوط به تکمیل این صورت های مالی است. وی تصریح کرد: در صورت تاخیر در تشکیل صورت های مالی، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جدید ارزیابی دارایی های نامشهود درباره پرداخت سود سهام اظهار کرد: صورت های مالی 1401 شرکت اخیرا تهیه شده است و پرداخت سود منوط به تکمیل این صورت های مالی است. وی تصریح کرد: در صورت تاخیر در تشکیل صورت های مالی، پرداخت سود سهام عدالت در دو مرحله خواهد بود.

خاندوزی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله ای سهام عدالت در سال گذشته هلدینگ خلیج فارس است که با تاخیر صورت های مالی و سود خود را اعلام کرد. وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ارزیابی دارایی های نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید پشتوانه ارزش گذاری شرکت ها توسط بانک ها و بازار سهام باشد. برای رشد، توسعه و تامین مالی.

وی افزود: در این زمینه دستورالعمل ارزیابی دارایی های نامشهود تدوین شد و این اقدام یکی از اقداماتی بود که می خواستیم انجام دهیم تا بخش مهمی از وجوه مورد پذیرش سیستم رسمی کشور قرار گیرد. وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم فعالان تجاری، تعیین سطح دارایی‌ها و دارایی‌های نامشهود در گزارش‌گری مالی است و نحوه ارزش‌گذاری این دارایی‌ها خلأ را نشان می‌دهد که باید پر شود و این ارزش‌گذاری برای پر کردن خلأ انجام می‌شود. .» حمایت در ارزش گذاری شرکت ها توسط بانک ها و بورس ها. . خاندوزی گفت: آنچه برای شرکت ها مهم است و شکاف آن محسوس است، نحوه شناسایی و ارزش گذاری دارایی های نامشهود شرکت ها است.

افراد متخصص در برخی شرکت‌ها، به مشتریان وسیع خود ارزش اقتصادی می‌بخشند. از طریق ایده‌ها، اختراعات و دیگر دارایی‌ها، ارزش‌های اقتصادی ناشناخته نیز شناسایی می‌شوند. وزیر اقتصاد تأکید کرد: ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود امروزه به اهمیت بسیاری دست یافته است، زیرا این امکان فراهم شده است که از مزایای آن استفاده کنیم. هدف ما این است که شرکت‌ها بتوانند دارایی‌های خود را قابل ارزش‌گذاری و واقعی کنند. وزیر اقتصاد افزود: برخی از شرکت‌ها به حافظه ورشکستگی نزدیک شده‌اند، زیرا سیاست‌گذاران دارایی‌های آنها را تأیید نکرده‌اند. امیدواریم که در سال مالی ۱۴۰۲، نتایج این تأسیسات جدید را در مالیات شرکت‌ها و تأثیر تسهیلات دریافتی آنها ببینیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا