دانستنی ها

فواید 10000 قدم پیاده روی در روز چیست؟ /فواید

پیاده‌روی منظم با فواید زیادی برای سلامتی همراه است و سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند روزانه ۱۰۰۰۰ قدم بردارید تا خطر مرگ و میر کاهش یابد. با این حال، آیا این توصیه صحیح است یا فقط یک افسانه است؟

پیاده روی منظم فواید زیادی دارد. تحقیقات پزشکی نشان می دهد که پیاده روی به بهبود عملکرد قلب، تثبیت شاخص های فشار خون، کاهش درد مفاصل، بهبود خلق و خو، تنظیم دیابت، بهبود هماهنگی، کنترل و تعادل ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

آیا باید 10000 قدم در روز راه بروید؟

به گزارش فرارو به نقل از پی ام آپ، احتمالا نه. در نتیجه مطالعه ای که در سال 2023 انجام شد، اقداماتی که باید برای کاهش خطر مرگ ناشی از هر علت و بیماری های قلبی عروقی انجام شود مورد بررسی قرار گرفت. به نظر می رسد که شما فقط باید تعداد بسیار کمی گام بردارید تا تأثیر مثبتی بر سلامت خود داشته باشید. به عنوان مثال، مشخص شده است که پیاده روی 500 قدم خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 7 درصد کاهش می دهد، در حالی که 1000 قدم پیاده روی خطر مرگ به هر دلیلی را تا 15 درصد کاهش می دهد. طبق این مطالعه، تنها 4000 قدم پیاده روی در روز به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از هر علت یا بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

اگر بخواهید تاثیر پیاده روی را به حداکثر برسانید چه کار می کنید؟

نتیجه مطالعه دیگری که در سال 2022 منتشر شد نشان داد که پیاده روی در افراد بالای 60 سال می تواند منجر به کاهش 40 تا 53 درصدی خطر مرگ ناشی از همه علل و بیماری های قلبی عروقی شود. بر اساس یافته ها، حد بالای پیاده روی روزانه برای جوانان 6 تا 8 هزار قدم در روز و برای گروه سنی 60 سال 8 تا 10 هزار قدم در روز است. علاوه بر این، نتایج یک مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان داد افرادی که دو بار در هفته 8000 قدم راه می‌رفتند، کاهش قابل توجهی در میزان مرگ و میر نشان دادند.

آیا سرعت راه رفتن تاثیری دارد؟

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که تمایل دارند سریعتر راه بروند قدم های بیشتری در طول روز راه می روند. نتایج نشان داد که سرعت راه رفتن تاثیری بر مرگ و میر ندارد.

وضعیت در سایر فعالیت های ورزشی چگونه است؟

نتایج یک مطالعه دیگر نشان داد که ورزش خطر ابتلا به بیماری های روانی، اختلالات تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. به همین دلیل انجام انواع فعالیت های بدنی غیر از پیاده روی نیز برای شما مفید خواهد بود.

بر اساس نتایج این مطالعه، ۱۵ دقیقه ورزش متوسط ​​در روز یا ۹۲ دقیقه در هفته می تواند خطر مرگ به هر علتی را تا ۱۴ درصد کاهش دهد. هر 15 دقیقه فعالیت اضافی در روز خطر مرگ را تا 4 درصد کاهش می دهد. در نتیجه، توصیه‌های مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی قابل توجه، باید سعی کنید حداقل 4000 قدم در روز پیاده‌روی کنید، با حداکثر 8000 تا 10000 قدم، بسته به گروه سنی خود است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا