دانستنی ها

فواید شگفت انگیز انجیر خشک که تا حالا نمیدانستید!

فواید انجیر خشک را از اینجا بخوانید.

انجیر خشک منبع عالیی از فیبر مغذی است. اگر شما دچار چاقی هستید، مصرف مواد غذایی که غنی از فیبر هستند انتخاب مناسبی است. با توجه به میزان زیادی فیبر طبیعی در انجیر خشک، آن را می‌توان برای مدیریت وزن بسیار مفید استفاده کرد. انجیر خشک دارای مزایای بسیار زیادی است. در اینجا برخی از مزایا را مرور می‌کنیم:

کالری مناسب؛ انجیر خشک و کاهش وزن
انجیر خشک 5 برابر بیشتر از انجیر تازه کالری دارد. 100 گرم انجیر خشک حاوی 249 کالری، 3.3 گرم پروتئین، 0.9 گرم چربی، 69 گرم کربوهیدرات و 6.5 گرم فیبر است.

تقویت قوای جنسی و بدنی
از جمله فواید و خواص انجیر خشک عبارتند از؛  افزایش قوای جسمانی با مصرف انجیر خشک. توصیه برای افرادی که با مشکل خون‌رسانی در بدن مواجه هستند به دلیل حاوی آهن. مناسب برای افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند. مفید برای رفع مشکلات مثل یبوست، زخم معده، تشنگی، عفونت ریه، تب، سرفه، اعصاب و سینه‌درد، به علت حاوی ویتامین‌های مورد نیاز.

مفید برای افراد مبتلا به کم خونی
انجیر خشک، یک میوهٔ فوق‌العاده برای افراد کم خونی است، به واسطهٔ حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C. این ترکیب مغذی، به خصوص برای افرادی که مبتلا به کمبود آهن هستند، انجیر خشک را به یک میوهٔ بسیار مفید تبدیل می‌کند.

درمان یبوست
از ویژگی درمانی انجیر خشک می توان به آن برای درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد. در واقع انجیر خشک آغشته به آب یا شیر موثرترین درمان یبوست است.

داشتن موهای سالم با مصرف انجیر خشک
گوگرد موجود در انجیر خشک باعث رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و رفع شوره سر می شود.

بهینه سازی حافظه
خوردن انجیر خشک به همراه پسته، بادام و گردو، باعث تقویت حافظه، قدرت تعقل و تفکر می‌شود. اضافه کردن این مواد به برنامه غذایی زنان باردار، باعث تقویت حافظه جنین نیز می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا