دانستنی ها

فواید نوشیدن 2 فنجان چای سیاه در طول روز که از آن بی خبرید

چای سیاه حاوی کافئین و ال تیانین، است، نوعی اسید آمینه که می تواند برای افزایش هوشیاری و تمرکز بسیار مفید باشد.

به گزارش هلث شات، چه کسی اول صبح عاشق یک فنجان چای سیاه نیست؟ کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای شما را بیدار می کند و انرژی را افزایش می دهد.

در حالی که عاشقان چای از نوشیدن آن لذت می برند، اکثر مردم نمی دانند که چای سیاه فواید زیادی برای سلامتی دارد!

آیا می دانستید چای سیاه از تخمیر برگ های گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید؟ چای سیاه یکی از محبوب ترین چای ها در سراسر جهان است و یکی از چهار نوع چای است که با استفاده از برگ های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود.

5 مزیت چای سیاه برای سلامتی

در حالی که چای سیاه از طریق اکسیداسیون فواید بیشتری را به همراه دارد، این مورد در مورد چای سبز صادق نیست. در طی اکسیداسیون، کاتچین ها به تاروبیگین ها، تافلاوین ها و فلاونول ها تبدیل می شوند که در چای سبز یافت نمی شوند. چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

1. چای سیاه سلامت روده را بهبود می بخشد

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است که به کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش خطر بیماری های مزمن و بهبود سلامت کلی فرد کمک می کند. پلی فنول ها و خواص ضد میکروبی ممکن است به بهبود سلامت روده و تقویت ایمنی کمک کنند.

2. چای سیاه کلسترول را کاهش می دهد

چای سیاه از برگ های کاملا تخمیر شده گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شود و حاوی کاتچین و توفلاوین است که به کاهش سطح کلسترول شما کمک می کند.

3. چای سیاه از سلامت قلب محافظت می کند

فلاونوئیدهای موجود در چای سیاه ممکن است به کاهش سطح کلسترول، کنترل فشار خون و در نهایت کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

4. چای سیاه تمرکز را بهبود می بخشد

آیا در بیدار ماندن در طول روز مشکل دارید؟ آیا این روزها احساس کمبود انرژی می کنید؟ چای سیاه حاوی کافئین و ال تیانین است، یک ماده اسید آمینه در چای سیاه که می تواند برای افزایش هوشیاری و تمرکز بسیار مفید باشد.

5. چای سیاه به کاهش وزن کمک می کند

فلاون های موجود در چای نیز با کاهش وزن، کاهش BMI و سایز دور کمر مرتبط هستند. از آنجایی که چای سیاه حاوی فلاونوئیدها است، برای آب کردن چربی های شکم و کاهش وزن مفید است، به خصوص اگر با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد.

عوارض جانبی چای سیاه

در حالی که چای سیاه فواید بسیاری برای سلامتی دارد، افراد مبتلا به کم خونی یا فقر آهن باید این نوشیدنی را در مقادیر محدود مصرف کنند. زیرا چای سیاه حاوی تانن هایی است که به آهن گیاهی متصل شده و بر جذب آن در دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

عوارض مصرف چای سیاه:

تانن بیش از حد می تواند سیستم گوارشی را تحریک کند، به ویژه برای کسانی که روده ضعیفی دارند، باعث درد معده، استفراغ، بدتر شدن اسهال و غیره می شود.

مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث افزایش اضطراب و بیقراری شود.

چای سیاه ممکن است با کاهش تولید ملاتونین، چرخه خواب را مختل کند.

چای سیاه ممکن است باعث عوارضی مانند سقط جنین یا وزن کم هنگام تولد در زنان باردار شود.

کافئین بیش از حد می تواند باعث سوزش سر دل یا تشدید ریفلاکس اسید شود.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سیاه

با توجه به اینکه چقدر برای سلامتی شما مفید است، چای سیاه می تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد.

در حالی که نوشیدن آن بی خطر است، مردم باید اطمینان حاصل کنند که آن را در حد اعتدال می نوشند. با این حال، از آنجایی که چای سیاه حاوی کافئین است، کودکان باید از نوشیدن آن اجتناب کنند. بزرگسالان همچنین می توانند 2 تا 3 فنجان چای در روز بنوشند و از مصرف بیش از حد این نوشیدنی خودداری کنند زیرا می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

اگر می‌پرسید بهترین زمان برای نوشیدن چای سیاه چه زمانی است، بهتر است آن را صبح بنوشید. شروع روز با چای سیاه به افزایش هوشیاری و مصرف مایعات کمک می کند، به بدن شما انرژی فوری می دهد و به شما کمک می کند روز را پرانرژی تر شروع کنید.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا