دانستنی ها

تاثیر شگفت انگیز ویتامین E بر بدن زنان! / کاهش درد قائدگی با مصرف این ویتامین!

ویتامین ها همواره تاثیر زیادی بر عملکرد صحیح بدن داشته اند. یکی از این ویتامین ها که تاثیر مثبتی بر عملکرد بدن زنان دارد ویتامین ای است که در ادامه به طور مفصل به تاثیر آن در بدن می پردازیم.

از فواید مهم این ویتامین می توان به درمان و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا، گرفتگی یا انسداد عروق اشاره کرد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا به گفته دویچه وله، ویتامین E گروهی از ترکیبات محلول در چربی است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از اکسیداسیون جلوگیری می کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می تواند مولکول های مضری به نام رادیکال های آزاد تولید کند و در نتیجه به سلول های موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین E نیز برای سیستم ایمنی بسیار مهم است. از آنجایی که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید این ویتامین نیست، مصرف مواد غذایی مانند فندق، گردو، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و دانه های روغنی می تواند نیاز بدن به ویتامین E را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین ها برای خانم ها کمک به تنظیم هورمون های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین باعث کاهش انقباضات و دردهای قاعدگی در زنان می شود.

با این حال پزشکان تاکید می کنند: اگرچه این ویتامین نتایج مثبت زیادی برای خانم ها دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص از آن استفاده شود، زیرا مصرف زیاد آن عوارض زیادی مانند مشکلات پوستی یا گوارشی را به همراه دارد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید می کنند که: برخلاف تصور عموم، برای جذب ویتامین E نیازی به مصرف چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ویتامین E توسط بدن جذب می‌شود و حتی زمانی که شرکت‌کنندگان تا 12 ساعت بعد چربی مصرف می‌کنند، مفید است.

به گزارش وب سایت “My Food Data”، غذاهایی که بیشترین ویتامین را دارند عبارتند از: تخمه آفتابگردان، بادام، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، سالمون، روغن زیتون و میگو.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا