اخبار روز

فلافل هم لوکس شده!/ قیمت های عجیب در سایت


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، در حالی که رستوران داران و رستوران داران فست فود از کاهش چشمگیر مشتریان خود صحبت می کنند، بررسی سایت های فروش اینترنتی نشان می دهد که قیمت ساندویچ فلافل حتی به 95 هزار تومان هم رسیده است.

پس از اصلاح نظام یارانه ای، قیمت فست فودها و منوی رستوران ها به دلیل افزایش اقلام غذایی به شدت گران شد. بنابراین قیمت فلافل که تا سال گذشته حدود 20 هزار تومان بود، امروز به حدود 40 هزار تومان رسیده و فروش اینترنتی آن به قیمت دو کیلو مرغ تبدیل شده است.

افزایش ناگهانی قیمت ها دیگر اجازه غذا خوردن در رستوران ها را به خانواده نمی دهد چرا که امروز یک وعده غذایی یک خانواده چهار نفره بیش از نیم میلیون تومان قیمت دارد.

این امر باعث سکوت رستوران داران و فست فودها شد و به گفته مسئولان اتحادیه فروش آنها به نصف کاهش یافت. در عین حال در زمان شیوع کرونا، این صنف بیشترین آسیب را از این بیماری متحمل شد.

این اتفاق روش جدیدی از فروش را در بین رستوران‌ها و رستوران‌های فست فود رایج کرد. از فروش غذای نیم پز گرفته تا فروش تکه های پیتزا. برخی دیگر سعی کردند با کاهش وزن و کیفیت غذا مشتریان خود را حفظ کنند.

چندی پیش علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس داران از عدم پذیرش غذای رستوران پس از شیوع بیماری کرونا توسط مردم خبر داد و گفت: افزایش قیمت غذای رستوران باعث کاهش 20 تا 30 درصدی شد. مورد تقاضا.

به گفته وی تورم در کشور ناشی از قیمت روغن، برنج، رب گوجه فرنگی، ادویه، زعفران و… است. تاثیر داشته است؛ رستوران‌داران نیز مصرف‌کننده محسوب می‌شوند و باید مواد آشپزخانه را با قیمت بالا خریداری کنند.

وی تصریح کرد: اتحادیه بر اقدامات اتحادیه ها نظارت دارد، نرخ غذای رستوران پس از محاسبه بهای مواد اولیه (بر اساس فاکتور روزانه)، حقوق کار، بیمه، مالیات و 20 درصد سود قانونی و … به دست می آید.

در حال حاضر حتی قیمت ساندویچ فلافل در سایت های فروش اینترنتی به 95 هزار تومان می رسد. اما خرید ساندویچ فلافل در فست فود بسته به میزان فلافل و تزیین آن بین 35 تا 45 هزار تومان متغیر است.

تا سال گذشته قیمت اکثر خورش ها زیر 50000 تومان بود، اما امروز از 120000 تومان گذشته است که نشان از افت کیفیت اکثر این غذاها دارد. رستوران داران دلیل این امر را افزایش برنج، روغن، لوبیا، مرغ، نوشیدنی و غیره می دانند.

بررسی ها نشان می دهد که کاهش تقاضا تنها به رستوران ها محدود نمی شود. در حال حاضر فست فودها، آب میوه ها، بستنی فروشی ها، کافه ها و… آنها نیز وضعیت مشابهی را تجربه می کنند.

برخی از روسای اتحادیه ها از شیوع سفارش غذای نیم بها صحبت می کنند و می گویند: وضعیت اقتصادی کسبه به ویژه رستوران داران و رستوران داران و سلف سرویس ها نسبت به ابتدای شیوع کرونا بهتر شده است اما از آن زمان تاکنون قیمت مواد غذایی افزایش یافته است. آغاز سال جاری به گونه ای که برای صاحبان مشاغل این صنعت مهلت نداشته باشد و مردم برای خوردن غذای مورد علاقه خود بیایند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا