اخبار روز سینما

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

سریال‌های ترکی در تمام جهان و مخصوصا ایران طرفداران خاص خود را دارد. یکی از سریال‌های محبوب قیام عثمان است که قرار است فصل پنجم آن از اوایل آبان پخش شود. در ادامه جزئیات پخش این سرایل را خواهید دید و نگاهی به داستان این سریال از فصل اول تا پنجم خواهیم داشت. در پایان با عوامل این سریال نیز آشنا خواهید شد.

آیا تاریخ پخش فصل 5 سریال قیام عثمان (Kuruluş Osman) مشخص شده است؟ بوراک اوزچیویت بازیگر اصلی این سریال تاریخی در رابطه با این سوال صحبت‌هایی دارد.

گروهی از نویسندگان ترک، با الهام از تاریخ و زیست غریب و پر مایه‌ عثمان اول بنیانگذار سلسله بزرگ عثمانی، فیلم‌نامه این سریال را نوشته‌اند. طبق صحبت‌ها، ساخت فصل 5 این سریال تایید شده و بعد از تعطیلات تابستان، این سریال منتشر خواهد شد.

مردم دنیا علاقه زیادی به سریال‌های ترکی دارند و مردم ایران نیز از این قضیه مستثنی نیستند. این سریال ها معمولا در دو فصل از سال پخش می‌شوند و ادامه دار هستند. سریال‌هایی که در پاییز پخش می‌شوند تا فصل بهار معمولا ادامه دارند و سریال‌های تابستانه مضامینی عاشقانه و کمدی دارند.

روز پخش سریال ترکی قیام عثمان: چهارشنبه‌ها

زمان پخش سریال ترکی قیام عثمان: 21:30 از شبکه atv

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

بوراک اوزچیویت، رغیب ساواش، ییلدیز چاگری آتیکسوی و اوزگه تورر در این سریال محبوب ایفای نقش کرده اند.  این فیلم تاریخی و اکشن توسط یکی از شاخص‌ترین کارگردانان ترکیه به نام گون‌آی ساخته شده است. سریال‌های ترکی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. مردم ایران نیز از تماشای این سریال‌ها لذت می‌برند.

بوراک اوزچیویت اعلام کرد:

فصل چهارم سریال قیام عثمانی خرداد ماه به پایان می‌رسد و این سریال برای فصل پنجم تمدید شده است.

بوراک نیز برای فصل 5 سریال عثمان قرارداد بسته است.

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

فصل 5 سریال ترکی قیام عثمان (Kuruluş: Osman)

سریال ترکی قیام عثمان از  چهارشنبه 22 شهریور فیلمبرداری شده و انتظار می رود از اوایل آبان در شبکه atv به نمایش در بیاید. در پایان فصل 4 شاهد ماجراهایی متفاوتی بودیم و در فصل 5 نیز شاهد ماجرای عثمان بیگ خواهیم بود. در ادامه نگاهی به ماجرای سریال ترکی قیام عثمان از فصل اول تا پایان خواهیم بود.

فصل اول سریال ترکی قیام عثمان

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

قیام عثمان، داستانی است که دربارهٔ جنگ‌ها و مبارزات داخلی و خارجی عثمان یکم (مشهور به عثمان غازی) و تأسیس و بنیان‌گذاری امپراتوری عثمانی بیان می‌کند. این داستان به تصویر کشیدن تلاش‌ها و مبارزات او علیه بیزانس و ایلخانان مغول می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه او توانست استقلال حکومت خود را از سلجوقیان روم به دست آورده و یک کشور مستقل بنیان نهاد که در مقابل امپراتوری بیزانس و مغول پایداری داشته و ترکان را به فخر و افتخار بیاورد.

در این سریال، شخصیت عثمان با تعداد زیادی دشمن و خائن در مسیر خود روبرو می‌شود و فیلم نشان می‌دهد که او با کمک یاران وفادار، خانواده و سربازانش به غلبه بر این موانع توانسته و ماموریت خود را انجام دهد.

عثمان بیگ، پس از بازگشت سلطان مسعود به قونیه، فرماندهی ارتش ترکیه را بر عهده گرفت. او با برنامه‌ریزی استراتژی خود، سرنوشت جنگ را تغییر داد. با طراحی یک استراتژی برای از بین بردن سربازان مقدونی با نیزه و سپر، توانست به هدف خود برسد. فرماندهی ارتش دشمن توسط دوکاس بود که اساس ارتش بیزانس را تشکیل می‌دهد. عثمان محاسبه کرد که اگر اتحاد ارتش دشمن از بین برود، نیروی نظامی آنها نیز ضعیف می‌شود و به هم پاشیده خواهد شد.

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

با بازگشت برخی از سربازان به همراه سلطان مسعود، نیروهای عثمان کاهش یافته بودند. عثمان ارتش خود را فراخواند و به آنها گفت: “امروز، هیچ فرمانده‌ای در اینجا حضور ندارد! ارباب شما کسی است که به خاطر کلمات الهی، در کنار شما جنگید. این یک نبرد دشوار خواهد بود. اگر کسی در میان شما زندگی خود را دوست دارد و برای خانواده‌اش اندوهگین است، می‌تواند بازگردد. اما اگر کسی وجود دارد که به جنگ تمایل دارد، بفرمایید، این گوی و این میدان آماده است. به خاطر داشته باشید که من یا با پیروزی این میدان را ترک خواهم کرد یا به شهادت خواهم رسید.

در روز دوم جنگ، ارتش ترکیه با تعداد کمی، با شجاعتی قهرمانانه علیه ارتش بیزانس مبارزه کرد. عثمان بیگ و سپاهبدانش که در مرکز میدان جنگ قرار داشتند، با وحدت مقدونی درگیر شدند. عثمان بیگ با درک اینکه ارتش بیزانس آنها را در حال محاصره قرار داده است، به سپاهبدان دستور عقب‌نشینی داد. با دیدن عقب‌نشینی عثمان بیگ، نیکولا بسیار خوشحال شد و به واحد تحت فرمان دوکاس دستور داد: “هیچکس از آنها را زنده نگذارید. اجازه ندهید آنها فرار کنند.”

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

زمانی که نیروهای مقدونی فکر می‌کردند دشمن فرار کرده است، شروع به تعقیب آلپ‌های ترک کردند. عثمان بیگ فرصتی را که منتظر آن بود به دست آورد و به آنها حمله کرد. سربازان سلجوقی سلطان مسعود که تحت فرماندهی گوندوز بیگ بودند، این واقعه را شاهد شدند. آنها با مشاهده برهم خوردن نظم ارتش مقدونیه، در همان لحظه حمله کردند. نظم ارتش بیزانس که توسط این حمله غافلگیر شد، به طور کامل دستخوش اختلال شد.

عثمان بیگ عقب‌نشینی را متوقف کرد و در برابر دوکاس، که او را تعقیب می‌کرد، ایستاد. با حرکات ماهرانه خود، حریف را شکست داد. عثمان بیگ به دوکاس گفت: “حالا تماماً فهمیدی دوکاس؟ آیا نهایتاً درک کردی که کسی که علیه ترکان برخاست می‌کند، به خوبی به پایان نخواهد رسید؟ پرونده ترکان تا پایان زندگی آخرین ترک نخواهد بست!” و در نهایت، دوکاس را مجازات کرد.

فصل 2 سریال ترکی قیام عثمان

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

عثمان بیگ، پس از برتری بزرگ خود در مقابل بیزانس و تضمین تسلط حکومت ترک بر سه منطقه، در نهایت وارث خود را در آغوش گرفت. عثمان بیگ نام پسرش را اورهان گذاشت. در لحظه تماس احساسی بین عثمان و فرزندش، بالا خاتون نتوانست احساسات خود را کنترل کند. زمانی که مالهون خاتون آرزو کرد که او نیز مادری شود، بالا خاتون نیز خبر خوشبختی خود را اعلام کرد. او نیز باردار بود و این خبر را به همه اعلام کرد.

عثمان بیگ، با شادی و خرسندی، گفت: “خداوند متعال برای فرزندانمان سرنوشتی خوب قرار دهد. به امید آنکه آنها زندگی مبارکی داشته باشند، اصل و نسب خود را حفظ و گسترش دهند. بندهٔ خدا امیدوار است که آنها یک ملت خوب برای پیامبر و خدمتگزاران اسلام در جهان باشند.” با این بیانات، او از خدا سپاسگزار بود.

در پایان فصل دو، مالهون خاتون پسرش را به دنیا آورد و بالا خاتون با خبر خوبی جشن گرفت. تاریخ نشان می‌دهد که یک فرزند به نام علاءالدین پاشا به دنیا خواهد آمد. به نظر می‌رسد که در فصل سوم سریال “عثمان” شاهد ظهور و رشد او خواهیم بود.

فصل 3 سریال ترکی قیام عثمان

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

داستان سریال عثمان در پایان فصل دوم به اینجا رسید که شش ماه از ماجرای پیروزی عثمان بیگ از ارتش بیزانس گذشته و عثمان در سوگوت سپری می‌کرد، خبری که قوم کایا مشتاقانه منتظر آن‌ها بودند. وقتی درد زایمان مالهون خاتون آغاز شد، این خبر به گوش عثمان بیگ رسید. بالا خاتون به همراه ماماها، لحظه‌ای مالهون خاتون را ترک نکرد. او شخصا مژده سلامتی فرزند و مادر را به عثمان بیگ داد.

عثمان بیگ، با دیدن پسرش بسیار متاثر شد. او به مالهون خاتون گفت:

تو نه تنها یک پسر، بلکه جهان را به من هدیه کردی. اگر به من اجازه دهی، می‌خواهم نام او را اورهان بگذارم. همنام شخصی که شهرهای زیادی را فتح و تاسیس کرد. و بر آن‌ها با عدالت حکومت نمود.

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

عثمان بیگ در گوش راست پسرش اذان خواند و در گوش چپ، نام او را زمزمه کرد و گفت:

«پسر، ای پسرمن! نام تو را پدرت عثمان، پسر ارطغرل غازی داده است. سن تو را هم خدا زیاد کند. بندگان و فرشتگان آسمان بدانند که نام تو زین پس اورهان خواهد بود.»

بالا خاتون نیز در قسمت پایانی و قبل از شروع فصل سوم سریال عثمان خبرهای خوبی داد. بالا خاتون با حالت خاصی گفت:

شما به ارباب ما یک پسر دادید، پس من پروردگارم را شکر می‌کنم مالهون خاتون و اما اگر صحبت از امتحان من باشد، خدا رو شکر با صبر گذشت و با دعاها قبول شد و من حامله‌ام.. بیشتر از همه به این خاطر خوشحالم که پسرتان در راه مشکلش تنها نخواهد بود. خداوند خوشحالی مادر شدن را برای من هم رقم زد. الان من برادر اورهان را حمل می‌کنم.

در بخش دیگر داستان، عثمانی‌ها پس از مبارزه سخت، ترک‌ها را دور هم جمع کردند. عثمان بیگ پس مرگ پدرش ارطغرل غازی، از وی پیروی کرد وزمان زیادی را با مغولان و امپراطوری بیزانس نبرد کرد.

فصل 4 سریال ترکی قیام عثمان

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

ارطغرل، پدر عثمان یکم بنیان‌گذار امپراتوری عثمانی بود. بعد از و موفقیت‌هایی که ارطغرل، رهبر ایل قایی نبرد با صلیبیون و مغول‌ها کسب کردند، سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد، به پاس تقدیر وی را در مناطق دومانیچ، سوگوت و اطراف آن می کند. ارطغرل نیز در سوگوت درگذشت و در آنجا به خاک سپرده شد.

در طی مبارزه سخت، عثمان همراهان و ملازمان زیادی پیدا کرد.. اما شخص مورد علاقه او، بامسی گم گشته بود. عثمان، ارتش نیکلاس را نابود کرد و بلافاصله پس از کشتن توگای شامان سیاه، انتقام دوست خود را گرفت.

عثمان برای تحقق وصیت پدرش، با مالهون دختر عمور ازدواج کرد. مالهون خیلی زود باردار شد و عثمان با نگرانی منتظر وارث خود بود. عثمان نام اورهان را به پسرش داد و به همه کرد که اورهان دولتی بود که ترک‌ها آرزوی آن را دارند.

عوامل و بازیگران سریال قیام عثمان

مژده به طرفداران سریال قیام عثمان! / پخش فصل پنجم سریال از آبان ماه! + جزئیات

  • نویسنده: مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب پکر بوزداغ
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • ستارگان:
    • اوزگه تورر (در نقش بالا خاتون)
    • تامر یعیت (در نقش ارطغرل پدر عثمان)
    • رغیب ساواش (در نقش دوندار بیگ)
    • تولگا آک‌کایا (در نقش دومرول آلپ)
    • ییلدیز چاعری (در نقش مالهون خاتون)
    • ارکان آوجی (درنقش آیا نیکولا)
    • یعیت اوچان (در نقش بوران آلپ)
  • ژانر: تاریخی، ماجرایی، اکشن، درام، اسلامی
  • برگرفته از: تاریخ زندگی عثمان اول
  • نام های دیگر سریال:  The Ottoman ، عثمان غازی، موسس عثمان، عثمانی، قیام عثمان، تاسیس حکومت عثمانی
  • موسیقی: زینب آل‌آسیا، آلپای گوکتکین
  • مدت زمان هر قسمت: حدود 150 دقیقه
  • محصول کشور: ترکیه
  • زبان اصلی: ترکی
  • پخش از شبکه: هر چهارشنبه شب ساعت ۲۰ به وقت ترکیه از شبکه atv
  • زمان پخش فصل 5 سریال عثمان : پاییز 1402

 

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/فصل-5-سریال-عثمان-تاریخ-پخش،-داستان-و-با/
  • زمان پخش سریال قیام عثمان در شبکه sl one
  • سریال عثمان فصل پنجم قسمت 20
  • سریال قیام عثمان چند قسمت امده است روی انتن

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا