اخبار روز

فروش لوازم‌التحریر با تصاویری از شخصیت‌های والت دیزنی ممنوع اعلام شد!

با توجه به اظهارات رؤسای اتحادیه‌ها در کلان‌شهرها، امسال خانواده‌هایی که فرزندانشان به مدرسه می‌روند، برای خرید دفتر و مداد نسبت به سال گذشته باید ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر هزینه کنند.

در حالی که رئیس اتحادیه نوشت‌افزار تهران، موسی فرزانیان، تورم در این حوزه را ۴۵ تا ۵۵ درصد اعلام کرده و این عدد نسبت به تورم کل کشور و کالاهای اساسی کمتر است. اگر دولت قیمت کاغذ را تثبیت نمی‌کرد، این عدد هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ درصد بود.

درباره نحوه رسیدگی به تخلفات، فرزانیان افزود: بازرسان وزارت صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف به طور مداوم سرکشی می‌کنند و به تخلفات برخورد می‌کنند. به عنوان مثال، فروش دفترهایی که جلد آن‌ها شخصیت‌های والت دیزنی و یا کارتونی ممنوع است و واحد متخلف جریمه و پلمب می‌شود.

فرزانیان درباره وضعیت فروش و وجود تقاضا در بازار نیز به این شرح صحبت کرده است: امسال رکود شدیدی در بازار مشاهده می‌شود. با توجه به اینکه فصل اوج کار این صنف در ماه شهریور است، اما تا پایان این ماه (که تنها ۱۸ روز دیگر است) مشاهده نشده که وضعیت بازار اساساً با سایر روزها تفاوتی داشته باشد.

فرزانیان درباره نحوه برخورد با تخلفات گفت: بازرسان وزارت حریم خصوصی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف مدام سرکشی می کنند و با تخلفات برخورد می کنند. به عنوان مثال، فروش دفترچه های یادداشت با شخصیت های والت دیزنی یا کارتونی بر روی جلد ممنوع بوده و شخص متخلف جریمه و پلمب می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا