اخبار روز

فروش زمردهای پنجشیر توسط طالبان! / طالبان 131 هزار دلار کاسب شدند!

طالبان که مدتی است استخراج زمرد در حصه اول ولایت پنجشیر را آغاز کرده اند به دنبال کسب مجوز برای معدنچیان جدید هستند. آن ها از فروش زمرد ۱۳۱۴۰۰ دلار به دست آورده اند.

در آغاز اسد امسال، طالبان استخراج زمرد را در  ولسوالی حصه اول ولایت پنجشیر آغاز کردند. آنها اعلام کردند که برای 200 معدنچی زمرد مجوز صادر خواهند کرد. به گفته طالبان، “750 معدن زمرد در پنجشیر ثبت شده و 500 معدن آن فعال است.”

آماج نیوز نوشت: وزارت معادن و پترولیم به رهبری طالبان اعلام کرده است که یک هزار و ۲۴ قیراط زمرد پنجشیر را به ارزش ۱۳۱۴۰۰ دلار به فروش رسانده است.

این وزارت طالبان امروز با نشر پیامی در کانال «X» اعلام کرد که این مقدار زمرد از طریق «حراج و با حضور» مقامات محلی این گروه در ولایت پنجشیر به فروش رسیده است.

در همین حال شاه ملنگ روح الله معاون طالبان در این ولایت استخراج زمرد پنجشیر را قانونی دانست و افزود: برای دومین بار زمرد پنجشیر که شامل بیش از هزار و ۴۹۲ کریت زمرد بود به حراج گذاشته شد.

لازم به ذکر است که طالبان در اول ماه اسد سال جاری استخراج زمرد را در ولسوالی حصه اول ولایت پنجشیر آغاز کردند. آنها اعلام کرده اند که برای 200 معدن‌کار زمرد جواز میدهند. به گفته طالبان، “750 معدن زمرد ثبت شده در پنجشیر وجود دارد که 500 معدن آن فعال است.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا