اخبار روز

فروش خودرو در سیستم یکپارچه ادامه دارد


به گزارش پی ام آپ، اخیراً مطرح شده است که به دلیل عدم استقبال عمومی از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، ممکن است سایت سامانه یکپارچه مجدداً فعال شود (برای سومین بار پس از ثبت نام مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو) برای پر کردن ظرفیت های خالی در هفته های آینده.

همچنین بیان شد که اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه مبتنی بر وجود تقاضا و مشتری خواهد بود و با توجه به اینکه در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم. مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد. اما برخی افراد برداشت نادرستی از این موضوع دارند و اظهارات خود را مبنی بر اتمام اجرای طرح های فروش یکپارچه و عدم انجام مرحله سوم و مراحل بعدی آن می دانند.

مردم نباید نگران عدم اجرای فروش یکپارچه باشند.

سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص بحث های اخیر درباره فروش خودرو در سامانه یکپارچه تصریح کرد: در فروش یکپارچه عملاً واسطه ها حذف شده و اکثر مطالبات کاذب حذف شده است. این امر باعث شده تا عرضه در نقطه قابل پیش بینی و طبق برنامه ریزی قرار گیرد. بر این اساس ابتدا ظرفیت های خالی موجود خودروسازان به فروش می رسد (تامین مازاد) و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می رسد.

وی تصریح کرد: اجرای مرحله سوم ممکن است به زودی یا مدتی دیرتر انجام شود. در واقع باید طبق برنامه پیش برویم. اکنون نمی توان اعلام کرد که این عرضه دقیقا چه زمانی خواهد بود (مرحله سوم)؛ اما مردم نباید نگران باشند. طرح های فروش قطعا انجام خواهد شد.

این مقام شورای رقابت ضمن تاکید بر اینکه بازار هم اکنون آرام است، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیت و بهانه ای برای دور سوم عرضه وجود ندارد. بنابراین، این تصور که اجرای مرحله سوم در هاله ای از عدم قطعیت است، کاملا نادرست است. در واقع طرح‌های فروش طبق برنامه‌هایی که سیاست‌گذاران از جمله وزارت حریم خصوصی، شورای رقابت، سازمان حمایت و سایر نهادهای نظارتی طراحی کرده‌اند، اجرا می‌شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا