اخبار روز

راه حل جدید وزارت راه برای تولید انبوه مسکن!/ قیمت هر متر، ۶/۵ میلیون تومان آب می‌خورد!

به گزارش پی ام آپ، علی عسکری گفت: به این موضوع پرداخت که در نهضت ملی مسکن، به دلیل قیمت‌تمام شده، قراردادها و مناقصات مربوطه با کُندی پیش می‌روند. او یادآوری کرد که وزارت راه و شهرسازی به فرمول‌بندی جدیدی رسیده است و به نظر می‌رسد آن را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: با این فرمول تحرک جدیدی در قراردادها ایجاد می شود و پیمانکاران تشویق به انجام کارهای جدید می شوند.

رئیس بانک مسکن درباره جزئیات فرمول جدید گفت: وزارت راه و شهرسازی مراحل افزایش قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن را 4.5 میلیون تومان اعلام می کند.

عسگری تصریح کرد: واقعیت این است که با 4.5 میلیون تومان نمی توان واحدها را ساخت و در فرمول جدید قیمت ساخت از 6.5 میلیون تومان فراتر می رود.

وی درباره قراردادهای نهضت ملی مسکن با اظهاراتی آمده است. او اعلام کرده است که قراردادهای نهضت ملی مسکن با قیمت حدود 4.5 میلیون تومان منعقد شده‌اند. همچنین، با افزایش قیمت، قراردادهای قبلی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و تعدیل می‌شوند. به عبارت دیگر، وقتی قراردادها با مبلغ 6.5 میلیون تومان امضا می‌شوند، پیمانکاران بر اساس فهرست تعدیل‌های سالانه اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه، مبالغ مربوطه را دریافت خواهند کرد.

همچنین، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در تاریخ 17 خردادماه امسال اعلام کرده بود که وزارت راه و شهرسازی به قیمت 10 میلیون تومانی ساخت نهضت ملی مسکن پایبند است و این قیمت مقطوع برای سازندگان دچار مشکلاتی شده است. در نهضت ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی نیز بر انجام ساخت و ساز با این قیمت مقطوع تأکید دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا