اخبار روز

خروج سرمایه از بازار طلا! / ثبات نسبی در قیمت طلا همچنان ادامه دار است!

از فرودین 1402 تاکنون شاهد ثبات و کاهش قیمت طلا بوده‌ایم. با وجود این که در هفته گذشته طلا کاهش جزئی داشت اما مشاهدات نشان می دهد که مردم در حال خروج از این بازار و تبدیل دارایی‌های خود هستند.

به گزارش پی ام آپ، محمد کشتی آرای درباره توسعه بازار طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته جاری برخلاف هفته های گذشته قیمت طلا با روندی صعودی افزایش یافت و از ابتدای هفته روند افزایشی قیمت آغاز شد. قیمت آن بالا رفت و در حالی که به کانال 1800 دلار سقوط کرد، اما با افزایش 31 دلاری به 1921 دلار بازگشت.

او ادامه داد: افزایش 31 دلاری قیمت جهانی طلا در حالی که نرخ ارز در بازار داخلی تغییر چندانی نداشت، باعث شد تا تغییرات جزئی در قیمت طلا و ارز داشته باشیم و بازار طلای داخلی در بازار آرام و باثباتی قرار گیرد.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: در روزهای پایانی مرداد و روزهای اول شهریور در ماه سکه طرح قدیم 400 هزار تومان، سکه طرح جدید 200 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هفتگی 50 هزار تومان افزایش قیمت و سکه یک گرمی تغییر قیمت نکردند.

کشتی آرای افزود: هفته گذشته هر مثقال طلای ریخته گری 100 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 23 هزار تومان افزایش یافت.

وی گفت: حباب پول در هفته گذشته تغییری نکرده و به پنج میلیون و 300 هزار تومان می رسد.

این فعال بازار طلا گفت: بازار طلا در روزهای ابتدایی شهریور ماه آرام بود، هرچند شاهد نوسانات جزئی بودیم و عرضه و تقاضا متناسب بود. به همین دلیل حباب ارز نیز ثابت بوده است و با توجه به ثبات نرخ ارز به ویژه اتفاقات مثبت اقتصادی که در حال رخ دادن است، انتظار نمی رود نرخ ارز تغییر کند و در نتیجه کاهش قابل توجهی در قیمت سکه و طلا نداشته باشیم.

کشتی آرای تصریح کرد: آنچه قابل توجه است این است که در ماه های اخیر به دلیل ثبات و کاهش قیمت طلا در بازار داخلی، جذابیت خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا برای مردم و دیگران از بین رفته است. آنها نمی خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند و می توان گفت که سرمایه ها از این بازار نقل مکان می کنند.

منبع: ایرنا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا