اخبار روز سینما

فاصله بیهوده در سکانس های حضور بازیگران مهمان در «مگه تموم عمر کان تا براهه؟» | آقای صحت اینجا اشتباه کردی. کاش از مهمانان تشکر نمی کردید.

یکی از نکات جالب سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» این است که در یک سکانس کوتاه از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون دعوت می کند تا به عنوان مهمان به ایفای نقش بپردازند. اکثر بازیگران مهمان قبلا در یکی از کارهای سروش صحت بازی کرده اند و معمولا با همین نقش ها به سریال می آیند. این اقدام جذاب تامل زیادی را به دنبال دارد، اما نحوه ارائه و تشکر از آنها در پایان سکانس، رابطه صحیحی که با مخاطب شکل گرفته بود را می شکند و از تاثیرگذاری این حضور می کاهد.

به گزارش پی ام آپ، در قسمت 14 شاهد حضور سارا بهرامی در این سریال هستیم. بهرامی در نقش خود سوار تاکسی شهرام می شود و شروع به صحبت با شهرام و نیما می کند. درست زمانی که شهرام می خواهد از او در حال تعریف و تمجید از صدایش فیلم بگیرد، ناپدید می شود. این ناپدید شدن می توانست پایان جذابی برای ماجرای حضور بهرامی در این سکانس باشد، اما کمی بعد او دوباره ظاهر می شود و اینجاست که شهرام از بهرامی برای پذیرفتن دعوتش تشکر می کند.

درست است که سروش صحت با این فاصله قصد دارد تاکید کند که اینها بازیگران سریال نیستند و فقط به عنوان مهمان ظاهر شده اند، اما می شد این قرارداد را به شکل دیگری با مخاطب بسته بود تا خللی در کار نباشد. در روایت سریال این اتفاق می‌توانست به صورت آیتم در پایان سریال رخ دهد.

حضور شخصیت های سریال “بیسان سه” در سریال “چند بهار در زندگی من است؟” اتفاق جالبی بود که البته تشکر پایانی کاظم سیاحی این قسمت از سریال را کمی خراب کرد.

در قسمت 13 سریال “چند بهار در زندگی داری؟” بازیگران لیسانسه ها در سکانسی جذاب مهمان این سریال بودند. درست زمانی که حبیب با عزیزی در ارتباط بود و دکتر مهاجر کلاس های موفقیتش را تبلیغ می کرد، کاظم سیاحی که نقش شهرام را بازی می کرد به آنها خسته نباشید گفت و تشکر کرد. در حالی که اگر این اتفاق نمی افتاد همه چیز خیلی طبیعی تر می شد و تاثیر حضور او در این نقش بیشتر می شد و این سکانس بیشتر در ذهن می ماند.

این اختلال به ویژه زمانی نمایان می شود که شخصیت های سریال قبلی صحت به نوعی با شخصیت های سریال جدید او رابطه برقرار کنند. وقتی داستان ها به هم گره می خورند، موقعیت درخشانی ایجاد می شود که تاثیرش با این فاصله تا حدودی از بین می رود.

به هر حال این سریال ضبط شد و تا آخر هم به همین منوال ادامه خواهد داشت اما ای کاش حساسیت بیشتری روی این سکانس های مهم سریال می شد.

“چند بهار در زندگی داری؟” به کارگردانی سروش صحت، پنجشنبه ها ساعت 8 بر روی پلتفرم های فیلمو و نماوا منتشر می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا