اخبار روز سینما

غذای رژیمی خوشمزه “خوراک مرغ و سبزیجات” برای شام/ دستور کامل!

یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار لذیذ که از غذاهای بین‌المللی است، غذای مرغ و سبزیجات است که در ادامه میخواهیم باهم دستور تهیه‌اش درست کنیم.

به گزارش پی‌ام‌آپ، “خوراک مرغ و سبزیجات” یک غذای مناسب برای شام خوشمزه و رژیمی است که تهیه آن به زمان زیادی نیاز ندارد.

مواد لازم برای 4 نفر:

2 عدد سینه مرغ کامل

2 عدد فلفل دلمه ای رنگی

2 عدد هویج بزرگ

قارچ 250 گرم

کدو سبز 2 عدد

سیب زمینی 1 عدد

پیاز 2 عدد

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

روغن زیتون به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی.

پودر آویشن و سیر به اندازه کافی

تخم گشنیز و پودر گوجه فرنگی به مقدار کافی

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه ای، کدو سبز و قارچ را به دلخواه خرد می کنیم. از آنجایی که زمان سرخ کردن سبزیجات متفاوت است، هر کدام را جداگانه با روغن زیتون سرخ می کنیم.

آنها را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با کمی روغن زیتون در ماهیتابه ای مناسب تفت می دهیم تا پیاز شفاف شود.

مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و به همراه کمی نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، تخم گشنیز و پودر گوجه فرنگی به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند.

بعد از اینکه گوشت مرغ خوب پخت همه سبزیجات سرخ شده را که مخلوط می کنیم به تابه اضافه می کنیم و با گوشت مرغ مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

غذای رژیمی خوشمزه "خوراک مرغ و سبزیجات" برای شام/ دستور کامل!

در این مرحله رب گوجه فرنگی را جداگانه با کمی روغن زیتون تفت می دهیم تا خوش رنگ و رنگ آن روشن شود سپس آبلیمو را به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

مخلوط رب گوجه و آبلیمو را به تابه حاوی مرغ و سبزیجات اضافه کنید و مدام هم بزنید تا رب گوجه فرنگی به خوبی با مواد مخلوط شود. در پایان خوراک مرغ و سبزیجات را سرو می کنیم.

برگفته از رسانه وقت صبح

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا