دانستنی ها

معرفی بهترین مواد غذایی که خیلی بیشتر از سیب به سلامت روده کمک می کنند

وقتی صحبت از غذاهای غنی از فیبر می شود، سیب بلافاصله به ذهن می رسد. اما فقط خوردن سیب برای رفع نیازهای روزانه شما کافی نیست.رژیم غذایی شما باید همیشه شامل غذاهای متنوعی باشد که بتواند انواع مواد مغذی ضروری را در اختیار شما قرار دهد.

چرا در رژیم غذایی روزانه به فیبر نیاز داریم؟

از سلامت بهتر گوارش گرفته تا سلامت قلب، فیبر فواید بسیاری برای سلامتی دارد بهبود سلامت دستگاه گوارش: فیبر نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم گوارش دارد. با جمع آوری مدفوع و تسهیل حرکات منظم روده از یبوست جلوگیری می کند.

  • به مدیریت وزن سالم کمک می کند: غذاهای غنی از فیبر به طور کلی کالری کمی دارند و کاملا سیر کننده هستند. این بدان معناست که آنها می توانند به کنترل گرسنگی ناخواسته، کاهش کالری دریافتی و مدیریت وزن کمک کنند.
  • برای سلامت قلب مفید است: یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. فیبر محلول را انتخاب کنید، که می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL (بد) کمک کند. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • کنترل سطح قند خون: مصرف فیبر برای افرادی که دیابت دارند یا در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند بسیار مهم است. فیبر همچنین هضم کربوهیدرات ها را کند می کند و از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری می کند.
  • به شما کمک می کند بیشتر زندگی کنید: یک رژیم غذایی با فیبر بالا با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و افزایش طول عمر مرتبط است. فیبر با بهبود سلامت کلی و جلوگیری از مشکلات مختلف سلامتی به کیفیت زندگی بالاتر کمک می کند.

اکنون می دانید که چرا در رژیم غذایی روزانه خود به فیبر نیاز دارید. مطمئن شوید که برای افزودن تنوع و دریافت فیبر و همچنین برخی مواد مغذی ضروری دیگر، علاوه بر سیب مواد غذایی دیگری نیز در برنامه غذایی دارید.

غذاهای غنی از فیبر

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، به طور متوسط ​​100 گرم سیب حاوی 2.4 گرم فیبر است، اما در اینجا 5 غذای غنی از فیبر وجود دارد که می تواند به شما در رفع نیازهای روزانه کمک کند!

1. شاه توت

توت سیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا فیبر دریافتی خود را افزایش دهید. این میوه های کوچک و تیره رنگ نه تنها خوشمزه هستند، بلکه دارای فیبر فوق العاده بالایی نیز هستند. یک فنجان شاه توت حاوی حدود 7.6 گرم فیبر است که تقریباً دو برابر فیبر یک سیب متوسط ​​است.

2. تمشک

تمشک میوه دیگری با محتوای فیبر قابل توجه است. یک فنجان تمشک حاوی حدود 8 گرم فیبر است که بیشتر از فیبر یک سیب است. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی هستند که می توانند برای سلامتی شما مفید باشند.

3. عدس

عدس منبع عالی فیبر و پروتئین رژیمی است. یک فنجان عدس پخته شده حدود 15 گرم فیبر دارد. این بیشتر از چیزی است که در یک سیب پیدا می کنید. عدس را می توان به سوپ، خورش، سالاد و … اضافه کرد.

4. دانه چیا

دانه های چیا اخیرا به دلیل فواید تغذیه ای محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و فیبر موجود در آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. فقط دو قاشق غذاخوری دانه چیا حاوی 10 گرم فیبر است. دانه‌های چیا وقتی با مایع مخلوط می‌شوند یک قوام ژل مانند ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به یک افزودنی عالی برای اسموتی‌ها، ماست یا به عنوان پایه‌ای برای پودینگ چیا تبدیل می‌کنند.

5. کنگر فرنگی

در میان سبزیجات، کنگر فرنگی منبع فوق العاده ای از فیبر به نظر می رسد. یک کنگر فرنگی پخته شده با اندازه متوسط ​​حدود 10.3 گرم فیبر دارد که بیشتر از فیبر یک سیب است. آنها همچنین کالری و آنتی اکسیدان کمی دارند و آنها را به گزینه ای سالم برای دستگاه گوارش شما تبدیل می کند.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا