دانستنی ها

غذاهایی که شما تا مدت زیادی سیر نگه می دارد

مصرف برخی از کربوهیدرات ها باعث می شود که هورمون کنترل اشتها بیشتر تولید شود و فرد برای مدت طولانی احساس سیری کند.

مصرف این گونه کربوهیدرات ها باعث تولید بیشتر هورمون کنترل اشتها شده و برای مدت طولانی به فرد احساس سیری می دهد. مصرف این کربوهیدرات ها همچنین به کاهش چربی های ناسالم و چربی احشایی که با دیابت، بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان مرتبط هستند، کمک می کند.

با این شش گزینه گیاهی می توانید اشتهای بیش از حد خود را کنترل کنید:

مارچوبه:

برخی از غذاها تاثیر زیادی بر روند گوارش دارند و مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین، یک فیبر ویژه است که به افزایش باکتری های خوب در روده کمک می کند و هضم موثرتر غذا را تضمین می کند. مارچوبه متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به عنوان یک چربی سوز به کاهش وزن کمک می کند. هر 100 گرم مارچوبه تنها 20 کیلو کالری انرژی دارد که آن را جایگزینی عالی برای میان وعده های پر کالری می کند.

موز:

مصرف این میوه که سرشار از پتاسیم و ویتامین B6 است باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. بنابراین مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب مرتبط است. اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تأثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد.

پیاز:

مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس ها و مواد معدنی مختلفی است که به سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که یکی از بهترین سلاح ها در برابر افزایش وزن است.

جو:

بدانید که فقط دو وعده جو دوسر در روز می تواند LDL یا کلسترول بد را تا بیش از 5 درصد در 6 هفته کاهش دهد. بتا گلوتان موجود در جو دوسر به حذف LDL از بدن کمک می کند.

کنگر فرنگی:

کنگر فرنگی یا آرتیشو یک داروی کاهش وزن است و کسانی که می خواهند وزن کم کنند می توانند هر روز کنگر بخورند. از تمام قسمت های این گیاه می توان برای تهیه انواع سالاد و غذا استفاده کرد. پس از تمیز کردن، گیاه تازه را می توان برای استفاده در فصول مختلف منجمد کرد.

قارچ:

با مصرف قارچ می توانید با چربی بدن مبارزه کنید. البته استفاده از قارچ سرخ شده توسط متخصصان توصیه نمی شود. قارچ بخارپز یا کبابی انتخاب بهتری است. در این رژیم، توصیه می شود ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید. البته می توانید در وعده صبحانه یک وعده غذایی ترکیبی مانند املت قارچ نیز میل کنید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و ضروری است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا