اخبار روز سینما

عکسی از دختر داریوش مهرجویی که احتمالا آن را ندیده اید!/عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از پی ام آپ، عکسی از دختر داریوش مهرجویی پس از درگذشت این کارگردان منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید. در ادامه داستان داریوش مهرجویی و ازدواج او با همسر اولش فریار جواهریان تا طلاق و همسر دوم داریوش مهرجویی وحیده محمدی فر را می خوانید. داریوش مهرجویی کارگردان، نویسنده و مترجم متولد 17 آذر در سال ۱۳۱۸  در تهران به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا است. داریوش مهرجویی یکی از کارگردانان و سینماگران سرشناس تا به امروز ایران است که از چهره های اصلی موج نو سینمای ایران به شمار می رود. داریوش مهرجویی جوایزی را در داخل و خارج از کشور کسب کرد.

عکسی از دختر داریوش مهرجویی که احتمالا آن را ندیده اید!/عکس

قتل با سلاح سرد

بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی استان البرز، این حادثه اواخر شنبه شب از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد و با حضور ماموران پلیس در محل، مشاهده کردند که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی آنها واقع در زیبادشت مشکین آباد کشته شده اند.

حمید هداوند افزود: این حادثه توسط فرد یا افرادی ناشناس به دلیل نامعلومی رخ داده و هنوز علت قتل مشخص نیست. شواهد نشان می دهد که این قتل بر اثر جراحات وارده به گردن و اعضای بدن ناشی از سلاح سرد صورت گرفته است.

شواهدی از نقش اتباع غیرایرانی وجود ندارد

محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان خانه سینما،اجساد به پزشکی قانونی منتقل شده و محل حادثه توسط پلیس در حال بررسی است.
وی اظهار داشت که شواهدی دال بر سرقت احتمالی وجود دارد. وی توضیح داد که هنوز هیچ مدرکی دال بر دست داشتن افراد غیر ایرانی در این جنایت وجود ندارد.

پرونده در دست بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس

رئیس دادستانی استان البرز در خصوص این قتل فجیع گفت: بنا به اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حوالی ساعت 20:50 روز شنبه 22 مهرماه در جهانشهر کرج برای وی پیام فرستاده است که برای صرف شام به منزل مراجعه کند.
دختر مرحوم مهرجویی حوالی ساعت 22:25 دقیقه به خانه پدری می آید و ابتدا زنگ خانه را می زند و وقتی کسی جواب نمی دهد در را با کلید باز می کند و وارد خانه می شود و متوجه می شود  پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: دادستانی دستورات قضایی لازم را به بازپرس ویژه رسیدگی به قتل و انقلاب فردیس برای رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری متهمان داده است.

پلیس: قاتل به زودی دستگیر خواهد شد

سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا با بیان اینکه اقدامات فنی در ساعات اولیه انجام شد و کارآگاهان در حال حاضر در حال بررسی سناریوهای احتمالی هستند، گفت:
عاملان این اقدام وحشیانه در اسرع وقت دستگیر و محاکمه خواهند شد.

پست مشکوک همسر مهرجویی

چندی پیش همسر مهرجویی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از سرقت و تهدید افراد ناشناس خبر داده بود که امروز این خبر به سرعت در فضای مجازی بازنشر شد.

اما شکایتی به پلیس و دستگاه قضایی نکرد.

سربری تکذیب شد

از سوی دیگر برخی از رسانه‌ها مدعی سربری در این قتل فجیع شدند که دادستان فردیس این موضوع را تکذیب و عنوان کرده که مقتولین براثر ضربات جسم سخت و جسمی تیز که احتمالا چاقو بوده، به قتل رسیده‌اند.

چند قطعه طلا نیز از دست همسر مهرجویی به سرقت رفت.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی مهرجویی را یکی از بزرگترین پیشکسوتان سینمای ایران توصیف کرد که در طول شش دهه فعالیت خود آثاری ماندگار خلق کرد.
تا روشن شدن ابعاد این حادثه تلخ و غم انگیز از سوی نهادهای ذیربط پیگیری می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد با جدیت آن را پیگیری می کند.

مهرجویی شوالیه ادب و هنر فرانسه یا بهترین فیلمساز تاریخ سینمای ایران

داریوش مهرجویی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران بود که علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت.

در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه به وی اعطا شد. او از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) در رشته فلسفه فارغ التحصیل شد.

مهرجویی با ساخت فیلم گاو (1348) توجه سینمای ایران را جلب کرد. او پس از انقلاب به فیلمسازی ادامه داد و به عضویت دائم فرهنگستان هنر درآمد.

از فیلم‌های مهم او می‌توان به اجاره‌نشین‌ها (۱۳۶۵)، هامون (۱۳۶۸)، سارا (۱۳۷۱)، پری (۱۳۷۳)، لیلا (۱۳۷۵)، درخت گلابی (۱۳۷۶)، مهمان مامان (۱۳۸۲) و سنتوری (۱۳۸۵) اشاره کرد.

بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده در سال 1382، مهرجویی با خلق هفت شخصیت، ماندگارترین شخصیت های سینمایی سینمای ایران را خلق کرد.

همچنین شخصیت هامون در فیلم مهرجویی به همین نام ماندگارترین شخصیت تاریخ سینمای ایران به شمار می رود.

مهرجویی بارها به عنوان یکی از بهترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران انتخاب شده است، از جمله در رای اول مجله فیلم در سال 1377، در رای مجله دنیای زاداب در سال 1377 و در نظرسنجی منتقدان سینما در سال 1378. او در رای گیری سال ۱۳۹۸ مجله فیلم به عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران انتخاب شد.

مهرجویی جوایز بین المللی زیادی از جمله جایزه صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره سن سباستین، سه جایزه ویژه ذکر، جایزه نگاه جدید و جایزه فیپرشی از جشنواره فیلم برلین و جایزه فیپرشی از جشنواره بین المللی فیلم ونیز را دریافت کرده است. جشنواره و جایزه هوگو نقره ای از جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو دریافت کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا