اخبار روز سینما

این عکس فرزندان آرش میراحمدی اشک‌ بر چشمان همه آورد!/عکس

آرش میراحمدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی بود. از مهم ترین آثار آرش میراحمدی می توان به بازی او در خنده بازار، محله گل و بلبل و بچه محل اشاره کرد.

آرش میراحمدی متولد ۴ تیر ماه ۱۳۵۰ در فراشبند و فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران بود که علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کرد. وی کارش در دنیای تصویر را با برنامه نوروز ۷۲ با علی عمرانی و مهران مدیری آغاز کرد.

در دوران بیماری آرش میراحمدی هنرمندان و دوستان زیادی از او حمایت کردند و از مردم خواستند برای سلامتی او دعا کنند اما متاسفانه این هنرمند در 28 شهریور درگذشت.

سلفی آرش میراحمدی با فرزندانش که در فضای مجازی بازنشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

این عکس فرزندان آرش میراحمدی اشک‌ بر چشمان همه آورد!/عکس

هنرمندان فوت شده

عکس ها و اسامی بازیکنان فوت شده 1401 را بررسی می کنیم. طبق فرهنگ ما در روزهای پایانی سال یادی از گذشتگان، عزیزان و کسانی که از دست داده ایم را گرامی می داریم. متاسفانه در این چند سال دوستان و آشنایان و حتی عزیزان زیادی را از دست داده ایم. هنرمندان و چهره های محبوبی هم بودند که جان به جان آفرین تسلیم کردند و به خانه های ابدی خود رفتند.

1. رضا تهرانچی “خالق بیسکویت مادر”

آقای رضا تهرانچی متولد ۱۳ خرداد ۱۳۰۲ در کاشان، کارخانه دار و کارآفرین بودو در روز ۶ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۹۸ سالگی بعلت کهولت سن درگذشت. او کـه فارغ التحصیل دکترای رشته دندانپزشکی بود، بـه همراه برادرانش کارخانه «ویتانا» را راه‌اندازی کرد و بیسکوییت نوستالژی «مادر» را خلق کرد. پس از انقلاب ۵۷ کارخانه ایشان مصادره ودر اختیار بنیاد «پانزده خرداد» قرار گرفت.

2. شهلا ناظریان «دوبلور»

شهلا ناظریان متولد دی ماه ۱۳۲۶ در تهران، دوبلور و بازیگر بود. او از سال ۱۳۴۰ وقتی ۱۶ ساله بود وارد عرصه دوبله شد و با دوبله فیلم «هشت زن از جهنم» شناخته شد. سال ۱۳۶۳ وقتی ۳۷ ساله بود با مرحوم حسین عرفانی ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی دو دختر بنام‌های «مهسا» و «رستا» شد. خانم شهلا ناظریان ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

3. محمدعلی اسلامی ندوشن “شاعر و نویسنده”

محمد علی اسلامی ندوشن متولد ۳ شهریور ۱۳۰۳ در یزد شاعر و نویسنده بود. او کـه فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه تهران بود فعالیت خودرا از سال ۱۳۳۷ با سرودن شعر آغاز کرد و از سال ۱۳۶۹ بـه مترجمی روی آورد.

ندوشن درسال ۱۳۴۵ در ۴۲ سالگی با شیرین بیانی، نویسنده و استاد تاریخ دانشگاه تهران، ازدواج کرد کـه حاصل ازدواجشان دو پسر بنام‌ های رامین و مهران اسـت. محمد اسلامی ندوشن روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۹۷ سالگی بدلیل کهولت سن در شهر تورنتو کشور کانادا درگذشت.

4. نادر طالب زاده “مجری”

نادر طالب زاده متولد ۴ دی ۱۳۳۲ در تهران، مجری و مستندساز بود. او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و فوق لیسانس کارگردانی سینما از دانشکا کلمبیا بود. سال ۱۳۵۹ با مستندسازی شروع بکار کرد.

وی سپس بـه‌عنوان منتقد سیاست های رسانه ایالات امریکا در تلویزیون ودر قامت کارشناس و سخنران حاضر میشد. بعد از ازدواج ناموفق اول خود برای بار دوم با یک زن لبنانی بنام زینب مهنا ازدواج کرد. آقای نادر طالب زاده روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶۹ سالگی بعلت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

5. روح الله مفیدی “بازیگر”

روح الله مفیدی متولد ۷ مرداد ۱۳۰۸ در یزد، بازیگر سینما و تلویزیون بود. او دوره‌دیده سازمان هواشناسی بود کـه فعالیت خودرا از تئاتر قبل انقلاب شروع کرد ودر سال ۱۳۳۲ با فیلم «پریچهر» اولین بار جلوی دوربین رفت. بیشتر شهرت ایشان قبل از انقلاب درسال ۱۳۵۵ با سریال «دایی جان ناپلئون» بـه دست آمد. وی روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ بعلت بیماری سرطان در ۹۳ سالگی درگذشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا