اخبار روز

رکود در بازار طلا از ابتدای سال 1402، دولت باید از بازار سکه حمایت کند!

به نقل از شما نیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، نادر بذرافشان افزود: بازار طلا و جواهر از ابتدای سال جاری وارد فاز رکودی شده است و این روند تحت تاثیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه و همچنین نوسانات انس جهانی تشدید شده است.

وی ادامه داد: قیمت جهانی هر اونس در دو هفته اخیر بین 30 تا 35 درصد در نوسان بوده و این نوسانات ادامه دارد اما انتظار داریم بازار ثبات پیدا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: تمایل و سلیقه خریداران طلا و جواهر از تزئینی به سرمایه گذاری تغییر کرده است و مردم برای سرمایه گذاری تمایل بیشتری به خرید طلای دست دوم یا ارزان قیمت دارند. به همین دلیل، بخش تولیدی در صنعت طلا و جواهر نیز با افت مواجه شده و از رونق خارج شده است.

به گفته بذرافشان، بخشی از ابزار و تجهیزات ساخت و مواد اولیه تولیدکنندگان طلا و جواهرات وارداتی است و به همین دلیل تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین به التهاب در بازار سکه طلا اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته با افزایش قیمت سکه طلا، حباب این بازار از 500 هزار تومان به 6 میلیون تومان برای هر عدد سکه رسیده است. در حالی که سکه فقط هزینه ضرب دارد و در سایر هزینه های تولید لحاظ نمی شود.

وی تصریح کرد: طلا یکی از کالاهای سرمایه ای برای مردم عادی محسوب می شود و بهتر است دولت در شرایط فعلی از تولیدکنندگان این صنف حمایت کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا