اخبار روز

تائید رسمی اوکراین مبنی بر آزاد سازی سکوهای نفتی دریای سیاه! + فیلم

اوکراین صبح سه شنبه 21 شهریور با انتشار ویدئویی خبر از آزادسازی برخی از سکوهای نفتی در دریای سیاه خبر داد. البته این موضوع خبر جدیدی نیست و مدت ها قبل نیز اوکراین تصاویری از آن منتشر کرده بود.

چندین سکوی نفت و گاز اوکراین در دریای سیاه آزاد شد.

به گزارش پارتیزان؛ صبح سه شنبه 21 شهریور سازمان GUR اوکراین با انتشار ویدئویی از رها شدن سکوی برج های بویکا در دریای سیاه خبر دادند. علاوه بر این، منابع اوکراینی از آزادسازی سکوهای سیوش و تاوریدا خبر می دهند.

در سال 2014، پس از اشغال کریمه توسط روسیه، چندین سکوی نفت و گاز اوکراین توسط آنها تصرف شد. در آغاز جنگ، بسیاری از این سکوها از عملیات عادی و استخراج خارج شدند و به عنوان سکوهای پشتیبانی بالگردهای ناوگان دریایی، با بالگرد استفاده می شدند.

تائید رسمی اوکراین مبنی بر آزاد سازی سکوهای نفتی دریای سیاه! + فیلم

بر اساس ویدئوی منتشر شده، این عملیات حداقل 20 روز پیش انجام شده است، زیرا در حال حاضر شاهد شلیک دو پرتابگر از قایق نیروهای مسلح اوکراین به سمت جنگنده روسی در ساعت 10:49 صبح هستیم، صحنه ای که پیش از این نیز توسط  اوکراین در 23 مارس منتشر شده است و مورد جدیدی نیست. اما ویدیوی کامل آن هم اکنون توسط آنها منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات، سکوی برج های بویکا قبلا توسط روس ها تخلیه شده بود و اوکراینی ها بدون درگیری این سکو را از طریق دریا به تصرف خود درآوردند، مگر در موردی که نیروهای اوکراینی با سلاح های انفرادی به سمت جنگنده های روسی (احتمالا سوخو 30) شلیک کردند.

در پایان، نیروهای GUR اوکراین، رادارهای نظارت دریایی روسیه را در سکوی برج بویکا قطع کردند، مقداری از مهمات روسی ذخیره شده در سکوی کنار رادار را به داخل یک قایق بردند و سکوی برج بویکا را ترک کردند.

هنگام خروج از سکوی بویکا، با یک جنگنده روسی مواجه شدند که قصد داشت غواصی کند و یک توپ 30 میلی متری برای هدف قرار دادن قایق های اوکراینی شلیک کند، اما موفق نشد.

ویدئو کامل عملیات آزاد سازی سکوی نفت و گاز اوکراین در دریای سیاه

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا