اخبار روز

علل خشکی پوست و راه حل هایی برای رفع آنها

دلیل اصلی خشکی پوست کم کاری تیروئید و غدد چربی است. کمبود رطوبت و رطوبت از غدد چربی زیر پوست منجر به خشکی پوست می شود. با توجه به میزان و شدت خشکی پوست، بهترین راه حل برای رفع این عیب، شناخت علت و شناسایی نکات کلیدی برای درمان است. در این مقاله سعی بر آن است تا با توجه به روش های علمی و پژوهشی مطالب را به زبانی ساده بیان و توضیح دهیم.

چرا پوست خشک می شود؟

وقتی ترشح غدد چربی زیر پوست کاهش می یابد و دیگر به درستی کار نمی کنند، پوست رطوبت خود را از دست می دهد و خشک می شود. پوست بدن مسئول محافظت از ما در برابر تأثیرات خارجی است. وقتی بدن نتواند به درستی از ما محافظت کند، مشکلات زیادی ایجاد می کند. پوست ضعیف بر اعتماد به نفس و عزت نفس ما تأثیر می گذارد. کمبود رطوبت پوست منجر به زبری، سفتی، خارش، ترک خوردن، ترک خوردن و احساس ناهمواری در پوست می شود و زندگی عادی را برای ما سخت می کند. در زمستان های سرد و بیابان های خشک خطر خشکی پوست به دلیل رطوبت کم بیشتر از همیشه است. گرما و سرمای شدید رطوبت پوست را ضعیف می کند و باعث خشکی پوست می شود. گاهی اوقات جوش، زخم یا نیش نیز می تواند منجر به خشکی شود، اما با کرم ترمیم کننده او شما می توانید این مشکلات را برطرف کنید، اما خشکی پوست همچنان می تواند آزار دهنده باشد.

عوامل مهم برای خشکی پوست

+ ژنتیک

+ سرما و گرمای شدید

کمبود پروتئین

خوردن غذاهای نامناسب

+ استفاده بیش از حد از مواد پاک کننده غیر اصلی

+ باد

+ سرمای شدید

+ مناطق کویری

+ ضعف غدد چربی و کمبود رطوبت در پوست

+ سن و تغییرات در هورمون های بدن

سرد، گرما و خشکی پوست

فصل تابستان با عرق و بوی بد دهان همراه است، اگرچه با حمایتی همراه است مام میچم شما سعی می کنید این بو را کنترل کنید، اما باید بدانید که تنها سرما باعث خشکی پوست نمی شود و گرما نیز می تواند پوست را خشک کند. پوست به فعالیت مداوم غدد چربی نیاز دارد. گاهی اوقات خشکی پوست را در کوتاه مدت تجربه می کنیم، اما جای نگرانی نیست. کافی است از کرم هایی استفاده کنید که عملکرد مرطوب کنندگی و مرطوب کنندگی دارند که به شما امکان می دهد از بیرون میزان آب موجود در محفظه های پوست را افزایش دهید.

آب و خشکی پوست شما

مصرف زیاد آب و استحمام طولانی مدت منجر به خشکی پوست می شود. این باعث می شود لایه پوست ضعیف و شکننده شود و یکی از دلایل اصلی خشکی پوست است. حتی اگر از محصولات مائویی اگر در حمام نیز از آن استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که حمام کردن زیاد می تواند منجر به خشکی پوست شود. به یاد داشته باشید که خشکی پوست می تواند ناشی از بیماری های زمینه ای باشد. اگر عوامل خارجی که باعث خشکی پوست در شما شده اند را نمی شناسید، حتما باید با متخصص مشورت کنید و مشکل را برطرف کنید.

کرم ها و روغن های گیاهی

برای جلوگیری از خشکی پوست باید همیشه پوست را مرطوب نگه داریم. محصولات گیاهی و شرکت هایی که خود را در این زمینه ثابت کرده اند گزینه های مختلفی را به ما پیشنهاد می کنند. قبل از هر اقدامی بهتر است نوع پوست بدن خود را بشناسیم و سپس محصول مناسبی را انتخاب کنیم.

آب کافی تزریق کنید

اگر در طول روز آب کافی ننوشید که برای متابولیسم بدن لازم است، کم آبی بدن و خشکی پوست رخ می دهد. به دلیل کمبود مایعات در بدن، کمبود آب وجود دارد که باعث شادابی پوست می شود و شادابی پوست را تضمین می کند. اگر مصرف مایعات شما محدود است، حتماً 6-7 لیوان آب یا مایعات در روز بنوشید.

کمبود پروتئین و مواد معدنی و خشکی پوست

بدن برای متابولیسم به مواد معدنی و مواد مغذی نیاز دارد. ویتامین ها و پروتئین ها فعالیت بدن را کنترل و متعادل می کنند. زمانی که بدن دچار کمبود عملکردی می شود، تمام بدن هوشیار می شود و پوست از این کمبود بهره نمی برد.

میوه‌ها، لبنیات، گوشت و حبوبات تامین‌کننده‌های خوبی برای بدن هستند، حتی اگر از عوامل خارجی آگاه نباشید، با مصرف ویتامین‌ها خلاء بدن به‌طور بهینه پر می‌شود و سلامتی شما به خطر نمی‌افتد. از نعمت خدا استفاده کنید و متابولیسم بدن خود را با مواد پست به خطر نیندازید. تغذیه مناسب ارتباط مستقیمی با پوست دارد و سلامتی را تضمین می کند.

آیا این دارو برای پوست خشک مناسب است؟

قبل از مصرف هر دارویی، باید با پزشک خود مشورت کنید. شاید پزشک متخصص مشکل را جدی ندانسته و استفاده از روغن های گیاهی و مکمل های غذایی را برای شما تجویز کرده است. کرم ها و مشورت با پزشک ممکن است بهترین راه حل برای خشکی ناشی از این بیماری ها باشد.

محافظ مناسب در برابر آفتاب

گاهی به دلیل تنبلی ما در جستجو و تحقیق برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوستمان؛ و استفاده از محصولات تقلبی و تقلبی باعث ایجاد مشکلات پوستی در خودمان می شود. بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب خوب می تواند پوست ما را برای مدت طولانی سالم نگه دارد.

آیا عوامل ژنتیکی تاثیر مستقیم دارند؟

آدم ها با هم فرق دارند و همه به یک شکل زندگی می کنند. انسان های روی کره زمین انواع پوست متفاوتی دارند.

+ پوست خشک

+ پوست حساس

+ پوست چرب

+ پوست معمولی

+ پوست مختلط

پوست ژنتیکی است و از والدین ما به ارث رسیده است. سطح رطوبت و نوع پوست ما بسیار شبیه پوست والدین ما است. برخی از افراد مبتلا به بیماری های ژنتیکی از حساسیت پوستی رنج می برند و مستعد ابتلا به مشکلات پوستی هستند. اگر احساس می کنید مانند والدین خود نیستید و از خشکی پوست بسیار رنج می برید، یکی از دلایل این است که با آب و هوا و محیط سازگار نیستید.

علل خشکی پوست و راه حل هایی برای رفع آنها

سن و تغییرات هورمونی

با افزایش سن، غدد چربی کمتر فعال می شوند و این شروع خشکی پوست است. برای از بین بردن خشکی پوست از کرم های دوستدار پوست و روغن های نارگیل، آرگان و … برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. بیشتر فعل و انفعالات در بدن در دوران بلوغ اتفاق می افتد. این می تواند در افراد مختلف به دلیل فعالیت هورمونی بالا در بدن رخ دهد. بیشتر این تغییرات منجر به جوش، آکنه و حتی خشکی پوست می شود.

اگر از چه چیزهایی اجتناب کنید، خشکی پوست ممکن است؟

توجه داشته باشید که بیشتر مشکلات پوستی از بیرون ایجاد می شوند و اگر از بیرون ایجاد نشده باشند به دلیل کمبود نیازهای داخل بدن به وجود می آیند.

+ شنا در استخرهای کلردار

+ استفاده زیاد از لوازم آرایشی

+ در معرض هوای سرد و خشک

+ تحریکات پوستی ناشی از مواد شیمیایی و غیربهداشتی

+ لباس های حساسیت زا

+ سیگار کشیدن

+ عفونت ها

بهترین راه برای از بین بردن خشکی پوست استفاده از کرم و روغن های گیاهی متناسب با نوع پوست شما است. اگر پوست خیلی کم آب است و بیشتر اوقات خشک است، بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید. در پایان امیدواریم همیشه پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

منبع: مجله زیبایی نت اف

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا