دانستنی ها

علامت وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش اغلب به عنوان صدای سوت ناخوشایند در گوش تجربه می شود که برای بسیاری از افراد آزاردهنده و آزاردهنده است. در این مطالعه، کارشناسان رابطه بین قرار گرفتن در معرض صدای ترافیک و پیامدهای مربوط به شنوایی را بررسی کردند. یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: «ما بیش از 40000 مورد وزوز گوش را در داده‌های خود شناسایی کردیم و می‌توان گفت که به ازای هر 10 دسی بل سر و صدا در خانه‌های افراد، خطر وزوز گوش آنها 6 درصد افزایش می‌یابد.

کارشناسان شرکت کننده در این تحقیق نگرانی خود را در مورد بسیاری از مشکلات بهداشتی ناشی از سر و صدای ترافیک ابراز کردند. آنها همچنین اذعان داشتند که سر و صدا خطر وزوز گوش، بیماری های قلبی عروقی، زوال عقل و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

در حال حاضر مطالعات بیشتری برای تایید ارتباط بین صدای ترافیک و وزوز گوش مورد نیاز است. با این حال، واضح است که سر و صدای ترافیک باعث ایجاد استرس در افراد شده و خواب آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین، زمانی که در شرایط استرس زا زندگی می کنیم و خوب نمی خوابیم، وزوز گوش می تواند بدتر شود.

وزوز گوش یک تجربه ذهنی از صدا است که هیچ منبع خارجی ندارد. می توان آن را به صورت زنگ، وزوز، وزوز یا نوع دیگری از صدا در گوش یا سر توصیف کرد. وزوز گوش می تواند علامت یک بیماری یا آسیب زمینه ای باشد، اما همچنین می تواند ایدیوپاتیک باشد، به این معنی که علت آن ناشناخته است. وزوز گوش اغلب با کاهش شنوایی همراه است. وزوز گوش می تواند تأثیر منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد زیرا می تواند باعث مشکلات خواب، مشکل در تمرکز و افسردگی شود.

منبع: برنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا